العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 27-10-2010, 05:24 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

أخيراااااا

اخيرا عدت الى عائلتى الثانية مصرموتورز او عائلتى الالكترونية بمعنى ادق لانى لم ارى الا احمد بدر واحمد كورزير شخصيا
والباقيين بشاغب معاهم هنا فقط
وللحقيقة لمحت كتاب على موقع الاخوان المسلمين عن علاقتهم بعبد الناصر وبمجرد ان تم تحميله الكومبيوتر حاله اتشقلب وضربت كل حاجة فيه
وطبعا عملت استغاثة لسيادة اللواء قائد عام الآى تى (IT ) احمد كروزير
وجاء بلا اى وفد عسكرى ولا حراسات خاصة واشتغل فيه ييجى 3 ساعات
وانتهى الى نتيجة عبقرية لم اكن اعرفها ولا اتخيلها
فقد اخبرنى بالحرف ان جهازى عليه فيروس جااااااااااااامد
ههههههههههههههههه
طب م انا عارف اوما ل انا عامل نداء استغاثة لسيادتك ليه
وبعد مهاترات خلعت الهارد ووديتهوله واختفى عنده يوم كامل ثم اتصل بى ليخبرنى
ان مفيش فايدة
تقولش سعد زغلول وهو بيموت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نعمل ايه ياعم احمد
هفرمته كله ياعم خالد
فرمت
وعينكم ما تشوف الا النور راح هاجم على كل حاجة فى الهارد وجاب عاليه واطيه
ولم يتركه الا جثة هامدة
وسابهولى فى المحل والف مبروك ياعم خالد
الله يبارك فيك ياكروزير و منجيلكش فى هارد
واركب الهارد واذا بالمفاجأة
الهارد جاى من غير ويندوز
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياكروزير
اومال جربته ازاى بس ؟؟؟؟؟؟؟ الله يسامحك ياشيخ
ونزلت ويندوز ولكن شامم ريحة مش عاجبانى
وحاسس بفيروسات جايالى
يالطيف يالطيف
فيروسات مكانتش على بالى
يالطيف يالطيف
ولذلك سأمتنع عن الكلام فى السياسة لمدة 3 ايام فقط مقدرش اطول المدة زيادة عن كده (يموت الزمار وصباعه بيلعب على رأى المثل الشعبى )
فأن فاتو على خير كان بها
وأن ضرب الويندوز فسأضطر آسفا الى احضار 99 قطار(مش 100 علشان الحسد ) مليانيين بجرايبنا من البلد وحصار منطقة عين شمس بالكااااااامل مع منع الدخول والخروج الا فى ساعات محددة والقبض على المدعو كروزير وخلعه من منصبه كآى تى (IT ) وتنزيله الى رتبة شاويش
وأشكر جميع كل من سألو عليا
من أول من مشى فى الشارع ونادى بأعلى صوته
رحالة تايه ياولاد الحلال
الى من عمل اعلان بجريدة حلق حوش وهى جريدة تصدر مرة كل 45 سنة للاعلان عن كبار السن امثالى من الممنوعين قهرا من دخول النت بسبب عدة آراء امبريالية بورجوازية مهلبية ملوخية لاتعبر ابدا عن طبقات الشعب العامل ولا الكادح ولا طبقات الاغنياء المرفهين المترفين ولا عن الحكام المبسوطين وعلى قلب الشعب نايمين ومش ناويين يقومو ولا بالضالين ولا عن اى حد خااااااالص
وهى غالبا آراء تعبر عن ناس عايشين فى دولة فيحان المحتلة من عائلة مباركستان
وجمالستان وعلاءستان
وهى دولة غير موجودة اطلاقا لا على خط 34 ولا على خط القنال ولا خط المناشى

شكلى كده اتكلمت فى السياسة والا انتو شايفين ايييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اللهم اجعل كلامنا خفيف وسكر كتير على قلب كل رقيب
اللهم آمين

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 27-10-2010 الساعة 05:48 AM
قديم 27-10-2010, 05:58 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

ترحيب خاص واستفسار

ارحب ترحيبا خاصا بأخويا الصغير الدكتور ميام
ولو انى مش فاهم ميام دى تبقى ايه
دى دولة غير دولة نيام نيام والا دولة جنبها
واللى مشكورا انتهز فرصة غيابى وراح ناطط على الموضوع وفيما يبدو ياعينى المسكين انا حبسته شهر رمضان كله والى الأن يقرأ الموضوع
فقرر الهجوم عليه

وللحقيقة
انا سعيد بهجومه الذى اضاف الى الموضوع حيوية بلا اى مضادات حيوية
حكم هو دكتور ويعملها
لكن ادانا حقنتين فيتامين عن بورسعيد ومطروح ويارب يكمل
وميعملش زى جاديكس اللى اختفى من يوم رحلة الهند
وانا من هذا المنطلق الفكرى اللانهائى الناتج عن البعد البؤرى المتمركز فى اللاشعور المنبثق عن كافة منطلقات الوحدة الفكرية المنبعجة والمنحصرة فى كأس العالم 2010
احب اسأل عن اخويا الصغير جاديكس
انت فييييييييين ياجاديكس
(انتى فين ياجهاد / دى يقولها حسين رياض فى الفيلم مع الاعتذار لموسوعة الافلام وكبير الآى تيهات العرب /IT / احمد كروزير)

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 27-10-2010 الساعة 06:17 AM
قديم 27-10-2010, 07:57 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

أخيراااااا

اخيرا عدت الى عائلتى الثانية مصرموتورز او عائلتى الالكترونية بمعنى ادق لانى لم ارى الا احمد بدر واحمد كورزير شخصيا
والباقيين بشاغب معاهم هنا فقط
وللحقيقة لمحت كتاب على موقع الاخوان المسلمين عن علاقتهم بعبد الناصر وبمجرد ان تم تحميله الكومبيوتر حاله اتشقلب وضربت كل حاجة فيه
وطبعا عملت استغاثة لسيادة اللواء قائد عام الآى تى (IT ) احمد كروزير
وجاء بلا اى وفد عسكرى ولا حراسات خاصة واشتغل فيه ييجى 3 ساعات
وانتهى الى نتيجة عبقرية لم اكن اعرفها ولا اتخيلها
فقد اخبرنى بالحرف ان جهازى عليه فيروس جااااااااااااامد
ههههههههههههههههه
طب م انا عارف اوما ل انا عامل نداء استغاثة لسيادتك ليه
وبعد مهاترات خلعت الهارد ووديتهوله واختفى عنده يوم كامل ثم اتصل بى ليخبرنى
ان مفيش فايدة
تقولش سعد زغلول وهو بيموت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نعمل ايه ياعم احمد
هفرمته كله ياعم خالد
فرمت
وعينكم ما تشوف الا النور راح هاجم على كل حاجة فى الهارد وجاب عاليه واطيه
ولم يتركه الا جثة هامدة
وسابهولى فى المحل والف مبروك ياعم خالد
الله يبارك فيك ياكروزير و منجيلكش فى هارد
واركب الهارد واذا بالمفاجأة
الهارد جاى من غير ويندوز
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياكروزير
اومال جربته ازاى بس ؟؟؟؟؟؟؟ الله يسامحك ياشيخ
ونزلت ويندوز ولكن شامم ريحة مش عاجبانى
وحاسس بفيروسات جايالى
يالطيف يالطيف
فيروسات مكانتش على بالى
يالطيف يالطيف
ولذلك سأمتنع عن الكلام فى السياسة لمدة 3 ايام فقط مقدرش اطول المدة زيادة عن كده (يموت الزمار وصباعه بيلعب على رأى المثل الشعبى )
فأن فاتو على خير كان بها
وأن ضرب الويندوز فسأضطر آسفا الى احضار 99 قطار(مش 100 علشان الحسد ) مليانيين بجرايبنا من البلد وحصار منطقة عين شمس بالكااااااامل مع منع الدخول والخروج الا فى ساعات محددة والقبض على المدعو كروزير وخلعه من منصبه كآى تى (IT ) وتنزيله الى رتبة شاويش
وأشكر جميع كل من سألو عليا
من أول من مشى فى الشارع ونادى بأعلى صوته
رحالة تايه ياولاد الحلال
الى من عمل اعلان بجريدة حلق حوش وهى جريدة تصدر مرة كل 45 سنة للاعلان عن كبار السن امثالى من الممنوعين قهرا من دخول النت بسبب عدة آراء امبريالية بورجوازية مهلبية ملوخية لاتعبر ابدا عن طبقات الشعب العامل ولا الكادح ولا طبقات الاغنياء المرفهين المترفين ولا عن الحكام المبسوطين وعلى قلب الشعب نايمين ومش ناويين يقومو ولا بالضالين ولا عن اى حد خااااااالص
وهى غالبا آراء تعبر عن ناس عايشين فى دولة فيحان المحتلة من عائلة مباركستان
وجمالستان وعلاءستان
وهى دولة غير موجودة اطلاقا لا على خط 34 ولا على خط القنال ولا خط المناشى

شكلى كده اتكلمت فى السياسة والا انتو شايفين ايييييييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اللهم اجعل كلامنا خفيف وسكر كتير على قلب كل رقيب
اللهم آمين
حمد لله على سلامتك يا عم خالد بالنسبة للاخ ال it المدعو احمد ممدوح المتخفى تحت لقب كورسير ربنا يكون فى عونك منة ومن نصايحة الغالية وربنا معاك

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 27-10-2010, 10:50 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

اهلا بكم بعد الفاصل
معلش النت والحرارة كانوا فاصلين بالإضافة الى العربية قرفانى اليومين دول
الموتور بيسرب زيت وانا ماشى وبالتالى مستوى الزيت بيقل وطبعا لما قلت اعرف سبب التسيرب كان جوان وش السلندر ضرب وطبعا الميكانيكى ساب التسريب ومسك وش السلندر وبعد محاولات وتصليحات وتغيير جوانات ( جمع جوان) الأستاذ الميكانيكى قالى انه بعد الفحص والمحص تبين ان فلتر الزيت هو اللى كان بيسرب وعلى الفور تم تغييره (الهاء تعود على الفلتر ) وغيار زيت جديد
ولكن يا فرحة ما تمت التسريب لسه شغال وبعد الرجوع للأستاذ الميكانيكى مرة اخرى قالى انه اويل سيل الكرنك هو اللى مسرب وتم بالفعل تغيير الأويل سيل اول امس
بس بينى وبينكم انا حاسس انه حاجه تانية اللى بتسرب ربنا يستر
على العموم انا كل يوم بكشف على مستوى الزيت والناقص بزوده
راجع لكم تانى ان شاء الله

ربنا يعينك يا زعيم وحاول تشوفلك ميكانيكي تاني غير اللي انتا بتتعامل معاه ده لان شكله كدا نجار وعامل نفسه ميكانيكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

مطروح وأيامها

الله عليك يا دكتور ايو كدا عايزين حكايات جديدة متابع ليك يا زعيم

أخيراااااا

كدا يا عم خالد بتسيحلي كدا في منطقتي وبعدين انا اساسا حالي يصعب علي الكافر والجهاز عندي في البيت مدمر اساسا وسيبت كل حاجتي وبقيت مركز معاك انتا وجهازك واحمد بدر وسيبت كل الدنيا عندي تضرب تقلب

وبعدين انتا اللي جيبتلي الهارده اشحال مكنتش عندك انا واحمد بدر وواخدينه جريح وواخد ضرب تحت الحزام لما قال جاي منك يا عم خالد ومن اللي انتا عامله فيه

وبعدين هنزلك ويندوز ازاي والكيسه والدنيا كلها عندك وبعدين انا ناسخلك نسخة ويندوز وميدهالك علي اساس ايه ان شاء الله

وبعدين جهازك اساسا مكنش راضي يتفرمت اساسا وطلع عين اهلي علي ما فرمتهولك

عمال تديني شلالايت وبونيات في وشي ومفيش كلمة شكر في الاخر وبعدين فين القافر بتاع الهارد الغطاء يعني بتاع الهارد علشان منجيش نقلب منطقة الزيتون علي اللي فيها احنا بردك لينا دهر وفي مجموعة صعايدة كانو بيصيفوا في جمصه وغيرلتلهم خط سيرهم للزيتون علشان هنعلن الحرب قريب

ترحيب خاص واستفسار

ارحب ترحيبا خاصا بأخويا الصغير الدكتور ميام

ولو انى مش فاهم ميام دى تبقى ايه

دى دولة غير دولة نيام نيام والا دولة جنبها

واللى مشكورا انتهز فرصة غيابى وراح ناطط على الموضوع وفيما يبدو ياعينى المسكين انا حبسته شهر رمضان كله والى الأن يقرأ الموضوع

فقرر الهجوم عليه

وللحقيقة

انا سعيد بهجومه الذى اضاف الى الموضوع حيوية بلا اى مضادات حيوية

حكم هو دكتور ويعملها

لكن ادانا حقنتين فيتامين عن بورسعيد ومطروح ويارب يكمل

وميعملش زى جاديكس اللى اختفى من يوم رحلة الهند

وانا من هذا المنطلق الفكرى اللانهائى الناتج عن البعد البؤرى المتمركز فى اللاشعور المنبثق عن كافة منطلقات الوحدة الفكرية المنبعجة والمنحصرة فى كأس العالم 2010

احب اسأل عن اخويا الصغير جاديكس

انت فييييييييين ياجاديكس

(انتى فين ياجهاد / دى يقولها حسين رياض فى الفيلم مع الاعتذار لموسوعة الافلام وكبير الآى تيهات العرب /IT / احمد كروزير)

يا عم كرهتني في ام الشغلانه ديه انا هروح اقلب عيشي في حته تانية هشوفلي وكر ارص فيه حجر علي الشيشه يا معلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

حمد لله على سلامتك يا عم خالد بالنسبة للاخ ال it المدعو احمد ممدوح المتخفى تحت لقب كورسير ربنا يكون فى عونك منة ومن نصايحة الغالية وربنا معاك

ياابني حرام عليك ده انا سايب الدنيا خربانه عندي وواهب نفسي ليك انتا وعم خالد ده حتي يوم الاجازة اللي بستناه من الاسبوع للاسبوع مبعرفش اتهني بيه بسببكم انتم الاتنين يا ظلمه

بس اما اشوفك يا مقاول الانفار انتا

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 27-10-2010 الساعة 04:08 PM
قديم 27-10-2010, 02:29 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ياابني حرام عليك ده انا سايب الدنيا خربانه عندي وواهب نفسي ليك انتا وعم خالد ده حتي يوم الاجازة اللي بستناه من الاسبوع للاسبوع مبعرفش اتهني بيه بسببكم انتم الاتنين يا ظلمه

بس اما اشوفك يا مقاول الانفار انتا
معلش قدرنا كدة ان احنا نشوفك كل اسبوع

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي