العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 26-06-2012, 03:29 PM
Ahmed El Khawaga Ahmed El Khawaga غير متواجد حالياً

Ahmed El Khawaga will become famous soon enough
افتراضي رد: صاج ال BYD مقارنة بالسبرانزا محتاج نصيحة نهائية رجاااااااااااء

الجديد كله صاج واحد ورق. اخر سيارات كان فيها صاج لحد اوائل التسعينات و بعد كده اتت المدرسة الحديثه, خامات اخف لتوفيرالتكلفه و زيادة الربح و زيادة السرعه.
توكل على الله و هو الحامي و قبل ما تشتري العربيه دي او اي واحده تانيه اعرف ان مفيش عربيه بتسلم من الأذى في مصرعلشان تهيأ نفسك نفسيا لأي خدش او غيره لا قدر الله.
قديم 26-06-2012, 03:35 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

شهادة حق

كمالك اسبرانزا 516

ثم تيجو

الصاج بتاعها تقيل

وهى مشهورة بكده

لذلك كلامك صح

إنها محافظة على شكلها الخارجى

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 26-06-2012, 03:53 PM
الصورة الرمزية Ma7moud ShedeD
Ma7moud ShedeD Ma7moud ShedeD غير متواجد حالياً

Ma7moud ShedeD will become famous soon enough

انا عاوز احكيلك حاجة لسة حاصل معايا من يومين كدة ال BYD بتعتنا كانت واقفة فى الشارع فى امان الله صحيت الصبح لاقيتها مخوبطة من عند الاكصدام الامامى بس الحمد لله الفنوس و الاكصدام سليم بس شكل الخبطة دى زى ما يكون واحد خارج من ركنة و كسر الدركسيون على الاخر فوهو طالع حك فى العربية و مش يقف و يرجع لأ دة كمل و مشى..و العربية لسة ماكملتش 3 اشهر معانا يعنى حاجة زى كدة تنرفز اوى دة غير الخبطات و الحكات التانية الى الى بتحصل و انا مش واخد بالى..

قديم 26-06-2012, 04:12 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

بس فعلا صاج الأم 11 احسن من البى واى دى

geologist the best
قديم 26-06-2012, 05:11 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fineart607 مشاهدة المشاركة

بس فعلا صاج الأم 11 احسن من البى واى دى
فعلا صاج الام 11 سميك وماسك نفسة مدرفل على التقيل لكن حقيقى الاسبرانزا 516 مش ماسكة نفسها يعنى لاقل لمسة ممكن تنبعج بسهوله صاجها سمكتة خفيفة
لكن الاكيد صاح الام 11 من اسمك الصاج اللى موجود فى كل العربيات الموجودة فى السوق ودة طبعا مالهوش علاقة بمتانة العربية بس علشان الناس اللى بتريح على العربيات متسند وتقعد وتعملها كنب ممكن العربية تتشوة بسهوله
البى واى دى هى نسخة عن الكورولا لكن صاجها افضل من ناحية السماكة من لكورولا برضة
ودى من ضمن الحاجات اللى بتخلينى اتردد فى اختيار السيارة مع انها مالهاش علاقة بمتانةالسيارة لكن احساس نفسىمش عايز اركب عربية اى حد يسند عليها تبوز