العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Corolla

Corolla toyota corolla تويوتا كورولا

قديم 04-02-2012, 09:20 PM
Alaa@ Alaa@ غير متواجد حالياً

Alaa@ will become famous soon enoughAlaa@ will become famous soon enough
افتراضي رد: شباب ؛ ايه الأفضل كورولا من السعودية واجمركها ولا من التوكيل في مصر ؟!

طيب يا جماعة أنا قرأت عدة مقارنات بين الجنوب أفريقي والخليجي
من 2009 كلها بتقول ان الجنوب أفريقي في أوبشنز مش موجودة في الخليجي زي ستارت انجن ومصفحة من تحت والطارة صغيرة وتحكمها أفضل وتكييف تتش دة غير التوكيل والضمان
بس كانت المشكلة كلها في الجير بوكس mmt وان كان ليه مشاكل بس مش عارف المشكلة دى لسة موجودة في موديلات 2012 ولا ايه
فإيه رأيكم ؟!

التعديل الأخير تم بواسطة Alaa@ ; 04-02-2012 الساعة 09:33 PM
قديم 04-02-2012, 09:23 PM

افتراضي رد: شباب ؛ ايه الأفضل كورولا من السعودية واجمركها ولا من التوكيل في مصر ؟!

وبردو نفسي أعرف الخليجي أحسن من الجنوب أفريقي في إيه بالتحديد لأن معلوماتى ان الجنوب أفريقي بيتصدر كمان لدول أوربية وأوبشن اللى فيه أوربي عكس الخليجي فقير في الأوبشنز

فياريت حد يفيدنا في الموضوع دة ويقولنا إيه أوجه التفاضل بين الخليجي والجنوب إفريقي

ولا هية سمعة الخليجي وبس وسعر إعادة البيع ؟!
قديم 05-02-2012, 01:57 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

بص يا باشا أنا عربيتى كورولا 2009 خليجى و فضلتها على الجنوب افريقى للأسباب الاتية
1_الباركينج سنسورز و الجنوط
2_الخليجى برئ تماما تماما من عيوب الفرامل اللى كانت موجودة فى الموديلات الاتية 2008 2009 2010 و من العيب ده اتصلح ابتداءا من موديل 2011 رغم انه العيب ده بيظهر فى البلاد ذات الطقس البارد.
و خلى بالك ماتور الخليجى 108 حصان و الجنوب افريقى 122 حصان بس أنا راضى تماما بأداء الماتور و بيستجيب كويس جدا.

بس الجنوب افريقى فيها اوبشنز أكتر و أسفل العربية مصفح و الخليجى غير مصفح بس مش بخل ولا حاجة ده بس
عشان الخليج درجة الحرارة مرتفعة فا العربية هتسخن.

الخليجى بجمييع فئاته بها وسادتين أماميتان أما الجنوب افريقى الهايلاين بها تسعة وسائد.

و العربيتين قطع غيارهم يابانى 100% فا انت و اللى يعجبك فيهم توكل على الله و اختار
قديم 05-02-2012, 09:11 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

بص يا باشا أنا عربيتى كورولا 2009 خليجى و فضلتها على الجنوب افريقى للأسباب الاتية
1_الباركينج سنسورز و الجنوط
2_الخليجى برئ تماما تماما من عيوب الفرامل اللى كانت موجودة فى الموديلات الاتية 2008 2009 2010 و من العيب ده اتصلح ابتداءا من موديل 2011 رغم انه العيب ده بيظهر فى البلاد ذات الطقس البارد.
و خلى بالك ماتور الخليجى 108 حصان و الجنوب افريقى 122 حصان بس أنا راضى تماما بأداء الماتور و بيستجيب كويس جدا.

بس الجنوب افريقى فيها اوبشنز أكتر و أسفل العربية مصفح و الخليجى غير مصفح بس مش بخل ولا حاجة ده بس
عشان الخليج درجة الحرارة مرتفعة فا العربية هتسخن.

الخليجى بجمييع فئاته بها وسادتين أماميتان أما الجنوب افريقى الهايلاين بها تسعة وسائد.

و العربيتين قطع غيارهم يابانى 100% فا انت و اللى يعجبك فيهم توكل على الله و اختار
أهلا يا باشا الموضوع نور
طيب بالنسبة لسعر الخليجي والجنوب أفريقي في السوق هل في فرق ؟!
وهل يوجد فرق في الاعتمادية بين الاتنين ولا الاتنين تمام
قديم 05-02-2012, 09:18 PM
Tammer Tammer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales supervisor
هواياتي: driving the cars

Tammer is on a distinguished road

الكورولا ال 2012فى السعودية والامارات تجميع تايوانى فى مصر يابانى