العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-09-2011, 06:48 AM
الصورة الرمزية عصام حشيش
عصام حشيش عصام حشيش غير متواجد حالياً

عصام حشيش will become famous soon enoughعصام حشيش will become famous soon enough
افتراضي رد: الشعب بيكره المجلس العسكري

انتم ازاى بتنتقدو النظام السابق انه كان بيفرض كل حاجة على الناس رغم انفهم ثم يدعى ان الشعب يؤيده وانتم الان تفرضون على الشعب يحب مين ويكره مين والسؤال هو مين اللى فوضكم تتكلمو باسم الشعب علشان تقولو الشعب بيكره المجلس العسكرى اعتقد ان الثورة كان من اهدافها تحقيق الديمقراطية والديمقراطية ان كل مصرى يمارس حقه ويعبر عن رايه دون مصادرة من احد وعلى سبيل المثال انا احب المجلس العسكرى ولكن ليس من حقى ان اقول الشعب يحب المجلس العسكرى لاننى غير مفوض من الشعب بل اتحدث عن رايى فقط
تحياتى لكم جميعا وتمنياتى لكم بالتوفيق
قديم 27-09-2011, 08:24 AM
الصورة الرمزية holly_man19
holly_man19 holly_man19 غير متواجد حالياً

holly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to beholdholly_man19 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

لم أكن أنتوي التفسح في وسط البلد ولن أقوم بالتفسح مرة أخري واطالب بأن تكون الفسحة مرة واحدة علشان البدلة لسه شاريها والنبي والله الموفق

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نحن أطيب شعوب الأرض ننتخب «فوزى» فينجح «فهمى» ويقسم «عوض» اليمين

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

يعنى ايه كوكاكولا زيرو: يعنى المشير يلبس مدنى وإحنا نلبس عسكرى

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وطبعاً كل ما حد يقابله ويسلم عليه يقوله "ماعنديش معلومات" ههههههه

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لما جورج اسحاق يربي دقنه ... والمشير يلبس مدني .... يبقى أنت اكيد ف مصر

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ادام طنطاوى نزل بالبدله "ان بابلك" و مفيش عنده "فيلينج" و الجيش و الشعب ايد واحده.. يبقى سووووووو وات

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عايزنها مدنية هلبسلكو البدلة المدني .. عايزنها اسلامية هلبس شيخ شفتو انا مشير ديمقراطي ازاي؟؟؟

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ارفع راسك فوق .. شايف العصفورة

نزل يوم الإثنين عشان الحلاقين قفلين قال لما يحلق للشعب كله و يعمل اللي علي مزاجه

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طب احنا عايزين رئيس فلاح... الصديري والكلصون بقى

المشير: عليا الطلاق انا مدني .. بصوو.. انا مدني .. مدني انا ولا مش مدني البدلة دي ايييه؟؟ مدني اهي الطم ياناس؟ انا مدنيييي

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ابتسامة رصد | كتب : عمــار ياسر :
*يعني المشير ينزل يتفسح زي أي حد في جولة مفاجئة وما حدش يعرف عنها أي حاجة حتى حراسه الشخصيين
*يعني تشاء الأقدار إن مصوري التلفزيون الرسمي المصري البتنجاني يكونوا بالصدفة البحتة في نفس المكان نازلين يتفسحوا في وسط البلد هما كمان
*يعني المذيع المصري إللي عرض الفيديو يتحدث بعفوية باينة وواضحة جداً عشان يقول دون أي ترتيب ولا حتى تحضيير !! "المشير طنطاوي يصلح لرئاسة الجمهورية في المرحلة القادمة"
ومن الآخر أنا كده
أنا إسبرايت

المدنى مش بس بـــ بدلته المدنى برعايته للمخلوع فى ازمته .!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مذيع التليفزيون المصرى : المشير طنطاوى يصلح لرئاسة الجمهورية فى المرحلة القادمة

ثورة مصر ... عندنا دراما غير أي دراما

عمر طاهر : يابديل وخايل فى البدلة .. نيمتنا بكام حقنة بنج .. خلى بالك الايام ندلة .. بكرة نشوفك بالترنج

كلنا خالد سعيد
مانشيتات محتملة للجرائد القومية غدا:
- "آلاف المواطنين يحيون المشير في زيارة مفاجئة لمنطقة وسط البلد"
- "الشعب للمشير: نثق في قيادتكم الحكيمة للمرحلة الانتقالية"
- "أحد أصحاب المحلات يستضيف المشير ويرتشف معه الشاي"
- "هتافات عفوية تدوي في وسط البلد أثناء زيارة المشير: استقرار استقرار .. انت صاحب القرار"
...
شاركوا معنا في صياغة عناوين الجرائد القومية غدا

المشير الحق هو من يثور ليقضي عالولاد..ثم يهدأ ليحكم البلاد

س: يوم 26 سبتمبر سيادتك نزلت وسط البلد لابس مدني..هل نيتك فيها حاجة ؟ ج: انا مش فاكر أنا مش عارفني أنا مين أنا

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

الكاتب بلال فضل على تويتر : نهنئ المشير طنطاوي على البدلة الجديدة المدنية وبالنسبة لموضوع إنه يصلح لقيادة البلاد نحب نقول له إذا كنت تحب مصر حقا إنسى يافندم

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

والله الثورة دي بتطلع بحاجات .. بدلة طنطن .. بلوفر شفشق .. بورنس العادلي .. يا لعبك يا ثورة

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بلال فضل : هو مين اللي اتفاجئ بالتاني المشير، ولا كاميرة التلفزيون، ولا البدلة ؟؟؟؟

تصريح لمصدر عسكري : يا جماعه الراجل كان نازل يحتفل بنزول ألبوم الهضبه

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عاجل: البرادعي في كوبري القبة مرتديا البدلة العسكرية وابو اسماعيل فى الحسين مرتديا بدله القوات الجويه

كارلوس لاطوف لحقه

كله منقوووول طبعا
هع هع هع هع

فعلا يا لعـــــــــــــــــــــــ ــــــبك يا ظوره

عندما تبدا بالتصرف ضد مصلحتك الشخصيه.... تاكد انك عاااااشق

قديم 27-09-2011, 10:26 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

طيب كان جابها مقاسين اكبر علشان ياخدنا في عبه !!!!

انا عايز اعرف مين المحلل الاصلع ده اللي لما شافه لبس بدله قال يصلح رئيس لمصر
اومال لو كان لبس جينز كان حيصلح رئيس لامريكا !!!!

مش قادرين نبطل نفس الهبل اللي عايشين فيه من 60 سنه

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 27-09-2011, 11:08 AM
الصورة الرمزية memo1100
memo1100 memo1100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: سيارات

memo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud of

لا حول ولا قوة الا باللة
يعنى انتو ببتكملو التلفيزون عرف ازاى وبتاع
ماهو بردة فى حاجة اختراع اسمو تليفون بكاميرا بيصور ويبعت لاى قناة نفس الى الجزيرة كدة ما هو لو كان اتعرض الفيديو دة على الجزيرة محدش كان اتكلم

لا حول ولا قوة الا بالله
قديم 27-09-2011, 11:15 AM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

يجب ان يتذكر الجميع ان الجيش المصرى هو الحصن الاخير لامن وسلامة الوطن

والسؤال الذى اطرحه على السادة الاعضاء مين له المصلحة فى تشويه صورة الجيش والمجلس العسكرى .......
يجب ان يحترم المصريين الجيش وان يتفاخروا به امام العالم اجمع لانه اثبت بجد انه جيش مصر مش جيش مبارك

دعواتى ان يحفظ الله مصر من كل مكروه