العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 04-04-2009, 09:57 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ودي كانت اخر مرة عملت فيهاحادث بسبب سيجاره

جزاك الله خيرا
فعلا المشكلة في السرحان للحظة و ممكن نتيجة لطفل بيعيط أو عمل حركة مفاجئة أو أو (الأطفال دول مشكلةptmnlo123per123)

و ممكن نتيجة مشكلة شخصية أو مكالمة محمول أو حاجة علي الطريق أو أو

الواحد ياخد بالاسباب علي قد ما يقدر (كرسي للأطفال - الامتناع عن التدخين - استعمال سماعه للمحمول أو كار كيت - .....) و يدرب عقله الباطن علي ان ممنوع الانتباه لغير القيادة

موضوع تدريب العقل الباطن ده عن طريق أن يكرر الانسان لنفسه اللي المفروض يعمله عند الطوارئ مرات كثيرة و بقراء مواضيع مثل هذا الموضوع و التركيز في محتواها

أشكر صاحب الموضوع مرة أخري و ربنا يعوض عليك بالخير

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 04-04-2009, 10:50 AM
الصورة الرمزية lancer.style
lancer.style lancer.style غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed Osama
التخصص العملى: Futuer Academy
هواياتي: CaR RiDe

lancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond repute

بردك يا جماعة الناس المبرشمة الى بتسوق

انا مرة كنت راجع من على الاتوستراد بتاع النادى الاهلى و معايا العائلة

و الطريق كان فاضى مفهوش غير ميكروباص و موتسيكل

الميكروباص كان واقف على جنب بيحمل و بتاع الموتسيكل ماشى وراة

و انا ماشى بقلب نور و بزمر لوحدى زيادة تاكيد و ضمان

القيك بتاع الموتسيكل راح مرة واحدة طالع قدامى و انا على 100 120 روحت واقف على الفرامل

والله العظيم العربية وقف و بينى و بين الموتسيكل مسافة متعديش بنى ادم

انا كل الى قولتهولة انت عبيط يا عم انت (علشان كان معايا علتى) و قلبى دة خلاص هيقف

بصلى و تنح ولا اكن حاجة حصلت بتاع دقيقة و قالى انا اسف (البية كان مبرشم و لا شارب نيلا مش عارف)

التعديل الأخير تم بواسطة lancer.style ; 04-04-2009 الساعة 10:52 AM
قديم 04-04-2009, 06:47 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

اولا الحمد لله علي سلامتك و ربنا يعوض عليك في العربية
ثانيا انا من قصتك هعتب عليك مرتين لانك غلط غلطتين. الغلطة الاولي انك بتشرب سجاير خصوصا و انت سايق و انا مش هقولك علي ضررها لانك عارفة و بتعاني منه و في النهاية انت حر في صحتك. الغلطة التانية و اللي في رايي اكبر من الاولي هي انك بترمي السجاير من الشباك و دي انت بتؤذي بيها غيرك و البيئة كلها و بصراحة مش عارف اقولك ايه انت و غيرك كتييييييير غير ان النظافة من الايمان يا جماعة.

ارجو انك ما تزعلش مني و انا بنصحك لوجة الله

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 04-04-2009, 07:29 PM
الصورة الرمزية m.genedy
m.genedy m.genedy غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري
التخصص العملى: مدرب كرة قدم - محاسب ضريبى
هواياتي: كرة القدم-الكمبيوتر-السيارات

m.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond reputem.genedy has a reputation beyond repute

أنا بدخن سجاير فعلا ولكن --
السيجارة ممنوعة منعا باتا داخل السيارة--ومكان الطفاية اضع شيكولاتة وملبس--وحاطط استيكر لمن يركب معى ولا يعرف --منعا للاحراج
بالاضافة الى مالفت الزملاء النظر لة من خطورة متوقعة بسبب التدخين داخل السيارة
التدخين داخل السيارة يجعل رائحتها من الداخل لا يطاق والدخان يؤثر على تغير لون السيارة من الداخل والاهم من كل هذا انة خطر على الاطفال جدا--عفا الله عنا وعنكم - وفى طريقى للتخلص من التدخين تماما --ان شاء الله
قديم 04-04-2009, 08:00 PM
الصورة الرمزية Semsem999999
Semsem999999 Semsem999999 غير متواجد حالياً

Semsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond reputeSemsem999999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.genedy مشاهدة المشاركة

أنا بدخن سجاير فعلا ولكن --
السيجارة ممنوعة منعا باتا داخل السيارة--ومكان الطفاية اضع شيكولاتة وملبس--وحاطط استيكر لمن يركب معى ولا يعرف --منعا للاحراج
بالاضافة الى مالفت الزملاء النظر لة من خطورة متوقعة بسبب التدخين داخل السيارة
التدخين داخل السيارة يجعل رائحتها من الداخل لا يطاق والدخان يؤثر على تغير لون السيارة من الداخل والاهم من كل هذا انة خطر على الاطفال جدا--عفا الله عنا وعنكم - وفى طريقى للتخلص من التدخين تماما --ان شاء الله

الله ينور عليك وفاضل فعلا المتناع عنها داخل أو خارج السيارة وفي أي مكان ربنا يتوب علينا منها .