العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 12-06-2012, 01:07 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن تدينى عقلك ...!!

أفيقوا يا إخواني وأعلموا أن الموت من أجل تحقيق هدف أهون ألف مرة من الندم والحسرة بعد ضياع الأمل في تحقيق الهدف .
وماهو الهدف

أن نعمل مثلا

على نجاح

الدكتور / مرسى

فكيف هذا

----------------

دا أنا متهيألى

لو كل الشعب راح صوت ( بما فيهم إللى لسه متفطموش )

( على سبيل الفرضيه )

للدكتور / مرسى

هتطلع النتيجه برضه

فى صالح الفريق / شفيق

هتسألنى إزاى

هقولك .....معرفش

---------------------

بس على رأى

( نجيب الريحانى )

ومن خلال رؤيتى المتواضعه

هى كده ...وربنا عاوز كده

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 12-06-2012, 01:29 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

يعنى الحق بين والضلال بين للاسف الشديد الاخت اللى كاتبة الموضوع والسبب ان الاعلام السابق وافكارة معششة فى دماغ ناس كتير وبيرددوا نفس كلامة او مضمونة نوعا ما من غير ما يحسو وخصوصا ناحية الاخوان كلام الناس مش يفرق عن اتهامات النظام الفاسد بالعكس ده كان مش بالشكل دة انا مش فاهم اية كمية التشكك والريبة والخوف والافكار السخيفة اتجاه الاخوان رغم اللقاءات مع مرسى ومع رموز الحرية والعداله هو لازم يقول كلام غلط علشان يرضيكم غريبة اوى ده حمدين صباحى قال كلام لو مؤاخذة مقرف وبيغازل المسحيين وبيساوى بين الاسلام والمسيحية والمواطنة والكلام الفارغ دة بقى هى دىبقت مشاكل مصر دلوقتى نفتعل مشاكل غير موجودة ونلحق بنفسنا تهم غريبة علشان ايه !! لية لازم نكون سذاج وعبط وهبل
ان شاء الله ارادة الله حتكون بالافضل لمصر على الاطلاق مقارنة بالاشكال والاسماء المطروحة اشباه المثقفين

التعديل الأخير تم بواسطة نبيل عبدالرحمن ; 12-06-2012 الساعة 10:02 PM
قديم 12-06-2012, 02:08 AM
سلفيه سلفيه غير متواجد حالياً

سلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond repute

( دة كلام مشايخ السلف والاخوان )
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=hF2jVDMWuqw
طيب
وهل قال الشيخ
شيئا غير الذى قلته لحضرتك

ممكن تقوليلى فين بالظبط قوله
بان الديموقراطيه كفر فى مصر

وانا اعرف حكايه اتهام الشيخ بانه قال ذلك
وخاصه ايام ترشحه لمجلس الشعب
وهنا رده
على من اتهمه بذلك

وانظرى الى الدقيقه 3.20
وستجدى رده على ذلك الاتهام

فقام الشرطى بالانتقام من النائب اولا عن طريق التشهير ( انا اسمع وارى كثير من الناس كل يوم يختلفوا مع ضباط وامناء شرطة المرور على الطرق الرئيسية ولم اسمع مرة واحدة ان احد من الضباط قد الصق بهم تهمه من تلك التهم فلما حدث هذا مع النائب ممممممممممممم!!!)

عارفه حصل كده ليه مع النائب
لانه
نائب
ويراد التشهير بيه
لانه مشهور ومعروف
وهتبقى قضيه سياسيه كبيره
بس لو حضرتك سالتى عنهم كويس وخاصه المرور
هتسمعى عجب العجاب

( لما دائما عندنا نظرية المؤامرة وان هناك من يتربص بنا ليشوهه الصورة ..وعلى اساس ان باقى الشعب من الكفار مثلا)

لان هو ده الطبيعى
خاصه فى الفتره اللى احنا فيها دلوقتى
واحساس
الفلول
بتقدم التيار الاسلامى
اما على اساس ان احنا كفار دى
ومين قال
كده بس
ياريت حضرتك تراجعى كلامى عن المسميات فى موضوع (عرفان ***بالفضل)

( دايما عندنا اعتقاد ان المصرين لايفهمون ولايعقلون وفى حاجة ماسة لمن يوضح لهم الحقائق الغائبة عنهم)
لا طبعا
الشعب المصرى شعب
طيب
يميل اغلبه الى تصديق الاعلام
بلا نقاش
ولا تفكير
وينصاقون وراء الافكار التى يوجههم اليها الاعلام
دون تفكير
فهناك من يعتقد ان
الاعلاميين امثال (عمرو اديب /محمود سعد /توفيق عكاشه/وائل الابراشى/وغيرهم)
كلامهم لايرد
وان ما يقولونه قران نازل من السماء

وتقبلى حبى
لك

في الصحيح عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال: (والذي نفسي بيده! لا يقضي الله للمؤمن قضاءً إلا كان خيرًا له، وليس ذلك لأحد إلا للمؤمن، إن أصابته سرّاء شكر، فكان خيرًا له، وإن أصابته ضرّاء صبر، فكان خيرًا له)

قيـل لأحــد الـسلـف: ألــم تــصدك الـمحن عن الـطريق؟

قـــال: والله لـولا المحن لـشـكـكت فـي الـطريـق

قديم 12-06-2012, 03:31 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

أحسن حاجة تسيبوا السياسة خالص وفكروا فى حاجة ثانية وريحوا عقولكم. هل تعرفون لماذا نشعر بالتعب والشوشرة؟ بسبب أننا بنسمع وجهات نظر كثيرة جدا وهذا بيدخلنا فى مرحلة إنعدام الرؤية. أنا هتوقف عن التفكير نهائيا. امام مهمة يوم السبت والأحد وهى الإنتخاب. وهنتخب اسؤ الأثنين.

الناس فى الإنتخابات زى ما تكون رايحة معركة دى مش ثانوية عامة. ده كل أربع سنوات هننتخب وهنعيد الموال ده تانى.
قديم 12-06-2012, 08:02 PM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute

متابع ..........

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]