العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 21-11-2012, 11:34 AM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفتيس قلب اوتوماتيك !

انا في عربيتي بنقل من غير ما ادوس دبرياش بس طبعا لازم تكون سرعه الماتور تساوي سرعة الفتيس يعني عدد لفات الماتور تساوي عدد لفات الفتيس للسرعه المراد النقل عليها ان عربيتي مفهاش ار بي ام لكن بعيت اعملها بلاحساس.
اول مره جت معايا صدفه كنت في اشاره وماشي علي الاولاني وخلاص الاشاره هتقفل والطريق فضي مره واحده مع اللهوجه والسرعه رفعت رجلي من علي البنزين ونقلت علي التاني من غير ما ادوس دبرياش بعد ما عديت الاشاره افتكرت اني مدوتشش دبرياش بقيت هتجنن ههههههههههههههههه جت ازاي ده لحد ما في مره ركبت مع سواق تاكسي ليقته بينقل من غير ما يدوس دبرياش قلتله ازاي شرحلي الوضع قالي بس لو هتجرب علي عربيتك هتكسر الفتيس انا منصحكش تعملها وبالفعل فضلت فتره كبيره مفكرش في الموضوع ده لحد ما في مره كنت في حته فاضيه مفهاش بني آدمين ولا عربيات فضلت اجرب لحد ما توصلت للمعادله الصعبه
بس بجد لا انصح بها ابد قد تدمر الفتيس في لحظه خطاء

لكن بالنسبه للموضوع بتاعك انا مش هقدر افيدك فيه لكن انا قولت انقل تجربتي يمكن تفيد

قديم 21-11-2012, 12:01 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

النقل من غير دبرياج حاجة عادية جداااا

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 21-11-2012, 12:29 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

ممكن تكون الإسطوانة محمله
حاول توطى الدبرياج شوية

انا جربت أنقل من غير دبرياج كزا مرة ونفعت
لكن من ساعتها وبلية الدريك باظت

وكل اللى بينقلوا من غير دبرياج هتلاقى فتايسهم متبهدلة لأن مش اى حد بيعرف يجيبها صح
لأن الطرق فى مصر بقت زحمة
قديم 21-11-2012, 01:06 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

بس يا استاذ هشام
انا من صغرى بنقل لاى عربية فى الدنيا من غير دبرياج
وعمرى ما غيرت دسك واسطوانة مرتين فى عربية
ممكن اغير لاول مرة لان العربية ماكانتش معايا ومش ممكن يبوظو تانى
بالعكس البلية بتفضل جديدة على طول لانها مش بتشتغل اصلا
والدسك ينشف اة يرعش ماشى نتيجة شغل الاسطوانة علية انما ريشة تبوظ مش ممكن
على فكرة سواقين التاكسى معظمهم بيعمل كدة عشان يحافظ على الدسك والاسطوانة والبلية
لكن دى مش دعوة اننا نعممها لكن بندردش

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 21-11-2012, 02:56 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: الفتيس قلب اوتوماتيك !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

بس يا استاذ هشام
انا من صغرى بنقل لاى عربية فى الدنيا من غير دبرياج
وعمرى ما غيرت دسك واسطوانة مرتين فى عربية
ممكن اغير لاول مرة لان العربية ماكانتش معايا ومش ممكن يبوظو تانى
بالعكس البلية بتفضل جديدة على طول لانها مش بتشتغل اصلا
والدسك ينشف اة يرعش ماشى نتيجة شغل الاسطوانة علية انما ريشة تبوظ مش ممكن
على فكرة سواقين التاكسى معظمهم بيعمل كدة عشان يحافظ على الدسك والاسطوانة والبلية
لكن دى مش دعوة اننا نعممها لكن بندردش
انا ماجبتش سيرة الإسطوانة والديسك يا كومندان , ولو تحب تراجع المشاركة بنفسك
وانا بتكلم على تجربة شخصية ما بعممش
وانا عارف انك أستاذ فى السواقة يا كومندا