العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 17-05-2012, 08:30 PM
eng.ahmed mahmoud eng.ahmed mahmoud غير متواجد حالياً

eng.ahmed mahmoud is on a distinguished road
افتراضي رد: مفيش مكانيكية كويسين ولا اية

اسف جدا على تاخرى فى الرد عليكم لظروف الامتحانات
انا العربية اللى معايا شيفرولية اوبترا 2009 عادى
انا كتبت المشكلة بتاعتى فى موضوع تانى و بصراحة الاخوة الافاضل ادونى كذا احتمال للمشكلة بتاعتى و حلولهم بس المشكلة ان مفيش ميكانيكى من اللى بتعامل معاهم فاهم حاجة من اللى الاحتمالات دى
المشكلة هى (( انا للاسف مجنون سواقة بسرعة ( ربنا يسترها معانا و يكفينا شر الطريق) المهم انا لما بكسر ال120 و اوقات ال140 بسمع صوت غريب فى العربية تحت قدام ناحية الشمال و الصوت دة بيظهر وانا دايس على البنزين يعنى مش تيل و اوقات و انا دايس دبرياج على الاخر ( و انا على سرعتى ) و العربية فيها غيار مش متمورة و الصوت دة مبيظهرش غير لما ابقى معدى ال120 او 140 كتير بيحصل و اوقات قليلة جدا مبيحصلش يعنى 130 او 140 او 160 او 180 او 200 الصوت موجود اقل من كدة حتى لو اقعدت سايق 24 ساعة على اقل من 120 الصوت مبيظهرش و اسف للاطالة ))
قديم 17-05-2012, 08:36 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

ميكانيكى كويس و اسطى و ميفتيش كمان لاء طلب صعب جدا وده موش موجود فى جمهورية مصر العربية اصل عندنا الصنايعية ميبقاش صنايعي الا اذا توافرت فيه حاجة رئيسية الفتى

المشكلة ان الاسعار بقت نار سواء قطع الغيار او المصنعية و اللى بستغربو اكتر بجحتهم الواحد من دول يقول مش عارف اية اللى بايظ (((( انا حفكو و روح اشترى و احد زيو جديد و اركبهولك ))) يعنى فك و تركيب بس مش حيخترع حاجة يقولك البتاع دة ب100 و انا حاخد 120 صباحو
قديم 17-05-2012, 08:51 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

هو ميكانيكى كويس وبيفهم فيه وما بيفتيش ومحترم موجود بس فحلوان معرفش واللهى انا لو اعرف مااتخرش عنك قلى مشكلتك يمكن افتيلك فتوة تعجبك : shyy:

أ/ حمدى انا متشكر جدا لاهتمامك و اكيد ياباشا اول ما ححتاج فتوة حجى لحضرتك على طوووووووووووووووول
قديم 17-05-2012, 08:55 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdy m.s مشاهدة المشاركة

الشيخ عطية -في المعصرة علي الكورنيش - بجوار مدرسة سوزان مبارك سابقا ( الله ينتقم منهم هم وأولادهم وأعوانهم ) الموجودة علي الكورنيش أنا لا أعرف اسم المدرسة الجديد - تليفونه :- 01223144576

أ/ مجدى دة راجل كويس يعنى حضرتك اتعملت معاة ولا حضرتك سمعت عنو ارجو الافادة و شكرا
قديم 18-05-2012, 04:45 PM
magdy m.s magdy m.s غير متواجد حالياً

magdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.ahmed mahmoud مشاهدة المشاركة

أ/ مجدى دة راجل كويس يعنى حضرتك اتعملت معاة ولا حضرتك سمعت عنو ارجو الافادة و شكرا
الحقيقة هو صنايعي محترم وجد جدا - ويتقي الله في تعاملاته ( نحسبه كذلك ولا نزكيه علي الله ) - لا يفتي نهائي لو حاجة ميعرفهاش يقولك لا أعلم - أنا وأصحابي بنتعامل معه من زمان بس لانه غالي شوية بنذهب اليه في الحاجات الثقيلة