العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 20-08-2012, 09:16 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

كل سنة وانتم طيبين جميعا عيد سعيد

ومرحبا بالعضو الجديد أستاذ \محمد

توجد سيارة 132 1800 حالة جيدة موديل 82 جنوط سبور أصلية الفاروميو ، المكان عين شمس

ياريت نتقابل قريب يا جماعه انا موجود بس معنديش نت معاكم لآخر الأسبوع
واجازة ليوم الأحد القادم
قديم 20-08-2012, 11:39 PM
cars admire
Guest

قديم 21-08-2012, 04:46 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thechemist مشاهدة المشاركة

الله ينور ياكبير على الشغل الجامد الحاجات ديه بتخليك راكب العربية وانت راضى ونفسك مفتوحة منها
انا لما غسلت الرادياتير الاول رشت فيه كمية من WD40 وسبت العربية دايرة شوية عشان يغسل اى صدا أو اى حاجة يلاقيها فى طريقه وبعدين نزلت المياه وبعدين فكيت الكوعة والخرطوم وأغسلللللللللل يامعلم وبعدين روحت داخخل على العربية لكن ملحقتش انضفها من جوه كويس لأن صلاة العيد كانت خلاص فاضلها تلت ساعة
سؤال ياكبير انت لو عندك خدوش فى الدهان خفيفة البولش ممكن يخفييها ؟؟؟
: Wkiss5:
علي فكره الخدتش لو واصل للفلر او المعجون مينفعش يداري الا بالرش اما لو اثار حكه من عربيه تانيه يعني بويه من عربيه تانيه نتيجة خبطه تجيب علبة كمبوند ميدو البني وتلمع وبعد تكده بولش انما البولش لوحده ميشلش بويه غريبه علي العربيه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 21-08-2012, 05:26 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

يرضيكو اللي حصل ده يا جماعه والخبر اللي حرقلي دمي ولسه جايلي حالا وانا داخل اصلي الفجر
انا كنت حكتلكو قبل كده اني حبيت اغير غطا الرادياتير علشان كام شكله قديم وجبت واحد تركي جديد ب 8 جنيه وطبعا بعد ماركبته المياه كنت بلاقيها بتنقص ومعرفش ليه لحد معرفت ان الغطا الجديد كان بينفخ مياه الرادياتير في القربه
فطبعا رجعت القديم تاني وركبته والمياه منقصتش تاني
المشكله بقي ان النهارده اخويا استلف مني العربيه وراح بيها مشوار وهو راجع علي بيته قال اشيك علي المياه فتح الرادياتير لقي المياه تمام بس شكل الغطا القديم مكنش عجبه قام راميه والمكان اللي كان فيه يعرف بتاع قطع غيار هناك راح نده عليه وجابله واحد جديد تركي ب8 جنيه قال يعني بيوجب معايا اخويا وحب يغيرلي غطا الرادياتير بواحد جديد ولما كلمته دولوقتي حكالي اللي حصل وحرقلي دمي مش عارف الاقي زي الغطا القديم فين بفكر انزل الوكاله اشوف واحد قديم زي اللي كان فيها بس المشكله في المشوار ويا تري الاقيه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 21-08-2012, 09:54 AM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

يرضيكو اللي حصل ده يا جماعه والخبر اللي حرقلي دمي ولسه جايلي حالا وانا داخل اصلي الفجر
انا كنت حكتلكو قبل كده اني حبيت اغير غطا الرادياتير علشان كام شكله قديم وجبت واحد تركي جديد ب 8 جنيه وطبعا بعد ماركبته المياه كنت بلاقيها بتنقص ومعرفش ليه لحد معرفت ان الغطا الجديد كان بينفخ مياه الرادياتير في القربه
فطبعا رجعت القديم تاني وركبته والمياه منقصتش تاني
المشكله بقي ان النهارده اخويا استلف مني العربيه وراح بيها مشوار وهو راجع علي بيته قال اشيك علي المياه فتح الرادياتير لقي المياه تمام بس شكل الغطا القديم مكنش عجبه قام راميه والمكان اللي كان فيه يعرف بتاع قطع غيار هناك راح نده عليه وجابله واحد جديد تركي ب8 جنيه قال يعني بيوجب معايا اخويا وحب يغيرلي غطا الرادياتير بواحد جديد ولما كلمته دولوقتي حكالي اللي حصل وحرقلي دمي مش عارف الاقي زي الغطا القديم فين بفكر انزل الوكاله اشوف واحد قديم زي اللي كان فيها بس المشكله في المشوار ويا تري الاقيه
ولا حرقت دم ولا حاجة
اول ما نتقابل اجبلك واحد اصلى بتاع بلدها انت تؤمر بس انت شد حيلك ونجمع الناس سوا
وسيب موضوع غطا الريداتير عليا وان شاءالله اجيبهولك

:joy 23:

الكلمات الدليلية
132, fiat