العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 22-03-2013, 04:04 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فتوى سلفية: السخرية من "سوستة وأبو حمالات" حرام شرعًا

و الله أنا لو منك ابطل اتكلم مع أى حد بيفهم
أو أقول لك بلاش تتكلم مع أى حد من الشعب علشان الشعب كله فاهم أساليبكم و كذبكم و ضلالكم
و الله أنا لو أقيمت على الحجة و البراهين و هذا الكم الهائل من الأدلة
لكنت عرفت ان أنا Sorry يعنى ما با فهمش خاااااااااااااااالص و ما تزعلش منى أنا ما رضيتش أتدخل فى البداية لأنى عارف أ وائل هيعرف يرد عليك بموضوعية و يحاول يفهمك بالراحة
و لكن على ما يبدو ان حضرتك ما بتفرقش عن الجماعة اياها كتير اللى هو " أعزك الله يعنى "
عندهم ضيق أفق شديد و يحرقوا دمك على الفاضى
و أنا مش عارف ليه الناس مسمياهم الخرفان
أنا بيتهيأ لى الخرفان دول مرتبة أسمى و أذكى كمان من اللى بنشوفه كل يوم من غباء و نطاعة
الاخوان !
و طول ما احنا عايشين فى المرحلة الحمورية الحجرية اللى صنعها مرسى و أمثاله
ان شاء الله البلد دى عمرها ما هتتقدم
و أنا عارف طبعا ً أنى لو جبت سيرة 7000 سنة حضارة حضرتك أول واحد هتقول لى فراعنة و كفرة و أصنام و كلام من ده !
و أكيد لأن حضرتك ما جاوبتش على سؤالى البسيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdy_c_c مشاهدة المشاركة

متدين
مثقف
نص نص
جاهل
السؤال
بنحب بلدنا و لا لأ ؟؟؟؟
و الله يا أخى لو كنت قلت بحب البلد و مش فاهم كنت وقفت جنبك و يمكن كنت حولت دفة الحوار
الى أنك بتحب البلد و اللى بتقوله بحسن نية و لكن فوجئت بأنك مقتنع برأيك الخطأ و مصر عليه
و كل شوية تطلع لنا بمغالطة جديدة و الرجل يرد عليك بالدليل و الحجة
و الله أنا فى الحقيقة يا أخى احترت فى أمركم بشدة
انتم ايه بالضبط
بشر ؟؟؟
طيب ما تيجوا نتعامل معاملة البنى أدمين و اللى يطلع رأيه موضوعى و موثق أمام كل الناس بهذا الكم من الدلائل و البراهيم و الحجج القوية المفروض التانى على طول يقتنع بها
و يتحد مع الطرف الأول لاعلاء كلمة الله فى الأرض ده اذا كان يعرف معنى الانتماء للوطن !
طيب لو حاجة تانية غير البشر قولوا لنا
علشان احنا خدنا خبرة كمان منكم فى التعامل مع أنصاف البشر اللى هم و العياذ بالله الحيوانات
عارفهم ؟؟؟
اللى هم حضرتك بيكمموا بيضربوا و بيسحلوا و بيرقصوا عريانين و بيشخروا كمان و أنا آسف على اللفظ المشين ده
بس على فكرة ده موثق صوت و صورة فبيتهيأ لى ده عادى بالنسبة للخرفان دلوقتى
يا راجل ده أبو جهل لما ضرب أسماء بنت أبى بكر رضى الله عنه
شعر بالعار بعدها و قال اكتموها على لئلا يعرف أبناء قريش أن الرجال يضربن النساء
و حضراتكم تتفاخروا بأفعالكم الحيوانية و تضربوا النساء و تبطشوا بهن بل و تغتصبوهن
يا راجل و الله مش عارف الأفعال دى كلها و بعدين تكفروا نصف المجتمع !!!
و الحيوانات اللى نتناقش معاها كلهم حافظين الاجابة
" و هى ايه اللى خلاها تخرج من بيتها ؟"
بالزمة هى دى أخلاق المسلمين ؟
و لا أخلاق رجال أصلا ً ؟؟؟
و أى واحد يعارض الرئيس الفاشل بايجابية و موضوعية باردوا الرد عليه كالآتى :
" انت حامل لكتاب الله زيه ؟ "
و الله لو حامل لكتاب الله و مش فاهمه تبقى دى مصيبته و لو فاهمه و ما بيعملش به تبقى مصيبة أكبر و حسابه عند ربنا هيبقى عسير
أنا مش عاوزك تتراجع عن فكرك و لا تأييدك الأعمى للحزب المجى اللى بعيد كل البعد عن السلف الصالح
و لكن بجد عاوزك تتقى الله فى نفسك و فى بلدك و تبطل تتكلم على الفاضى بدون فهم و بدون دليل ، و يا ريت تبطلوا تحوروا فى الكلام
لأن بجد أنا زهقت من المناقشات العقيمة مع أمثالكم
أنتم بترجعونا قرون للوراء
خدوا فلوسنا و مناصبنا بس سيبوا لنا عقولنا و كرامتنا و عزة نفسنا
قديم 22-03-2013, 04:14 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute

و الله يا أ / وائل أنا بصراحة لسا راجع من الشغل متأخر و انت عارف المدام على ما تصحى و تجهز العشاء و العصير و الذى منه هياخد وقت كبير و كنت عاوز أستغل الوقت ده فى الرد على أى خروف بس على العموم كمل انت و انا هابقى استلمه الصبح
ما هو حاجة من الاتنين يا اما يعترفوا بخطأهم الفادح فى حق المجتمع و الانسانية و يتوبوا عن الأعمال المهينة لكل البشرية
يا اما يروحوا تانى تحت الأرض
قديم 22-03-2013, 04:18 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c

و على فكرة أنا المرة دى اتكلمت كلام عام يمكن ربنا يهدى و ترجع عن اللى فى دماغك
و اذا كان أ وائل جاب لك عشرين دليل و ما فهمتش أنا هاجيب لك خمسين و اذا كنت قريت مشاركاتى قبل كده أنا عمرى ما كتبت مشاركة صغيرة كل مشاركاتى طويلة يمكن حد يفهم
و اهو ينوبنا ثواب فيه
قديم 22-03-2013, 04:25 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أدهم صبرى مشاهدة المشاركة

سبحان الله.
حضرتك هى مش دى الديموقراطية %50 + واحد.
ولا هو فيه ديموقراطية إحنا مش عارفينها.

ديموقراطية ايه اللى بتتكلم عليها
انت نسيت كم القضايا اللى اتقدمت فى مرسى ؟؟؟
انت نسيت قضية المطابع الأميرية ؟؟؟
نسيت الطفل الدوار؟؟؟
نسيت الحبر المتطاير ؟؟؟
ده يمكن آخر قضية ان فى حوالى 14 مليون صوت زيادة فى قاعدة بيانات الناخبين
و ان فى بطاقات للناخبين اتكررت أكثر من ألف مرة للصوت الواحد
و ده اللى اتكشف فى تلات دواير انتخابية بس أمال باقى البلاوى و التزوير ايه؟؟؟
و النبى بلاش انتم بالزات تتكلموا عن الديموقراطية و الصندوق المزور بتاعكم
احس خلاص هيجى لنا شلل منكم
:w6w2 005041113562663:w6w200504 1113562663:w6w20050411135 62663
قديم 22-03-2013, 04:29 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أدهم صبرى مشاهدة المشاركة

الله ما انت حلو أهو و بتعرف تنكت و تهرج و تتريق كمان ، ماشى يا عم ما تزعلش منى بقى
:36_2_1 6: