العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 14-05-2009, 01:19 PM
ansy aly ansy aly غير متواجد حالياً

ansy aly is a jewel in the roughansy aly is a jewel in the roughansy aly is a jewel in the rough
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

فعلا الدهن فى العتاقى .. بس لازم تجدد شبابك يا بلبل .. على فكرة انا بطل فى السيجة بس بس ممكن الاعبك ريست لغاية ركبتى ما توجعنىptmnlo123per154
قديم 14-05-2009, 07:00 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

بعد 6 شهور من العمل فى الشركه البرازيليه ! كنت جالس لوحدى ساعة مغربيه وموش نايم ولا فى عينى

النوم والدنيا هاديه جدآ لدرجة ممكن تسمع رنة الابره كما يقولون ! فجآة سمعت صوت أمى ( رحمها الله )

بتنادى على !؟؟ طبعآ أنا انهبلت ! لآنى سمعت الصوت مرتين و أنا بكامل قواى العقليه ! وبينى و بينها

ألاف الكيلوميترات وتليفونات مافيش ! بعد تفكير عنيق ! قلت لآ ياواد كده جابت آخرها ! أنا عاوز أشوف أمى !

و ذهبت للمدير الكبير فى الموقع الرئيسى وطلبت منه أجازه للسفر ! فرفض بذوق لآن العقد بيقول أجازه شهر

كل سنه و أنا يادوب 6 شهور ! فقلت له ببساطه اذن أقدم استقالتى ! رغم كل الدوخه الماضيه للحصول على

عمل ! أتركه كده ببساطه ( عادة المصريين عامة ) ! الراجل اندهش و طلع ذوق ذوق الصراحه و قال لى خلاص

انزل أجازه أسبوعين بس وكمان 6 شهور اسبوعين ! ptmnlo123per154 توكلت على الله واشتريت التذاكر بس المشكله
ازاى أطلع فلوسى بره ( 6 شهور و بأقول عليهم فلوس ) ! لآن أيامها كانوا يسمحوا بتحويل نصف المرتب فقط

دا لو عرفت تحوله أصلا ! والسوق السودا طبعا الدولار فيهل أغلى من البنك ! وأنا لا كنت بأصرف مليم ! موش

بخل بس واكل شارب نايم فى الكامب و بعيد عن أى مدينه و ممنوع أساسا أتحرك منه علشان لو حصلت حادثه

و لاحاحه لازم أكون موجود ! و اللى كاموا بيمسكوه بيغير عمله صعبه فى السوق السوداء أو مسافر ومعه

دولارات كانت العقوبه اعدام على طول ! ptmnlo123per1106 والمصريين كانوا بيتفننوا فى تهريب الدولارات ! مثلا
فى عمة صعيدى ! فى حبل ملفوف على هاند باج ! أسفل صور ملصوقه فى ألبوم صور ! المهم الحاجات دى

أصبحت معروفه شويه ! قمت أنا جت لى فكره جهنميه ! كان معى كالكيولاتور ( وكان أيامها زى الموبايل دلوقت )

قمت فاتح البلاته بتاعته و مفضيها و حاطط دولاراتى القديمه بداخلها وحاطط البطاريات عادى وقافل الغطاء

بمساميرها الدقيقه و بقت عال العال وقنت حاططها فى الشنطه وجرى على المطار ! سلمنا الشنط الآول

و فى التفتيش قالوا لى ايه ده شرحت لهم و كنت ح أقولهم و جواها دولارات ! بس الحمدلله لحقت نفسى على

آخر لحظه ! عدينا من التفتيش ووقفنا فى طابور طوييييييل للجواازات وكانوا بيلموا الجوازات من الناس اللى فى

الطابور مره واحده علشان الناس ماتلخبطش الطابور وكل واحد يفضل مكانه ! وأنا لسه ما حصلتش نصف الطابور

لقيت صوت زى الرعد فى ميكروفونات المطار بيزعق و يقول ! بولبولان يعرف عن نفسه ! بولبولان يعرف عن

نفسه بسرعه لآقرب ظابط أو رجل شرطه ! ptmnlo123per144 آه جالك الموت يا تارك الصلاه ! لازم كشفوا الدولارات اللى

فى الشنطه ! اعدام يا حلو و رحمة الله و بركاته ! انا لله و انا اليه راجعون ! و موش ح ألحق أشوفك يا أمه !!

ptmnlo123per184 وبكره انشاء الله نشوف مع بعض اييه اللى تم فى المصيبه دى !!!

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 14-05-2009, 07:11 PM
الصورة الرمزية mokhtar872000
mokhtar872000 mokhtar872000 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mokhtar Abas ELMalahy
التخصص العملى: Relationship officer-RAKBANK-Dubai-UAE
هواياتي: cars/internet/football

mokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

بعد 6 شهور من العمل فى الشركه البرازيليه ! كنت جالس لوحدى ساعة مغربيه وموش نايم ولا فى عينى

النوم والدنيا هاديه جدآ لدرجة ممكن تسمع رنة الابره كما يقولون ! فجآة سمعت صوت أمى ( رحمها الله )

بتنادى على !؟؟ طبعآ أنا انهبلت ! لآنى سمعت الصوت مرتين و أنا بكامل قواى العقليه ! وبينى و بينها

ألاف الكيلوميترات وتليفونات مافيش ! بعد تفكير عنيق ! قلت لآ ياواد كده جابت آخرها ! أنا عاوز أشوف أمى !

و ذهبت للمدير الكبير فى الموقع الرئيسى وطلبت منه أجازه للسفر ! فرفض بذوق لآن العقد بيقول أجازه شهر

كل سنه و أنا يادوب 6 شهور ! فقلت له ببساطه اذن أقدم استقالتى ! رغم كل الدوخه الماضيه للحصول على

عمل ! أتركه كده ببساطه ( عادة المصريين عامة ) ! الراجل اندهش و طلع ذوق ذوق الصراحه و قال لى خلاص

انزل أجازه أسبوعين بس وكمان 6 شهور اسبوعين ! ptmnlo123per154 توكلت على الله واشتريت التذاكر بس المشكله
ازاى أطلع فلوسى بره ( 6 شهور و بأقول عليهم فلوس ) ! لآن أيامها كانوا يسمحوا بتحويل نصف المرتب فقط

دا لو عرفت تحوله أصلا ! والسوق السودا طبعا الدولار فيهل أغلى من البنك ! وأنا لا كنت بأصرف مليم ! موش

بخل بس واكل شارب نايم فى الكامب و بعيد عن أى مدينه و ممنوع أساسا أتحرك منه علشان لو حصلت حادثه

و لاحاحه لازم أكون موجود ! و اللى كاموا بيمسكوه بيغير عمله صعبه فى السوق السوداء أو مسافر ومعه

دولارات كانت العقوبه اعدام على طول ! ptmnlo123per1106 والمصريين كانوا بيتفننوا فى تهريب الدولارات ! مثلا
فى عمة صعيدى ! فى حبل ملفوف على هاند باج ! أسفل صور ملصوقه فى ألبوم صور ! المهم الحاجات دى

أصبحت معروفه شويه ! قمت أنا جت لى فكره جهنميه ! كان معى كالكيولاتور ( وكان أيامها زى الموبايل دلوقت )

قمت فاتح البلاته بتاعته و مفضيها و حاطط دولاراتى القديمه بداخلها وحاطط البطاريات عادى وقافل الغطاء

بمساميرها الدقيقه و بقت عال العال وقنت حاططها فى الشنطه وجرى على المطار ! سلمنا الشنط الآول

و فى التفتيش قالوا لى ايه ده شرحت لهم و كنت ح أقولهم و جواها دولارات ! بس الحمدلله لحقت نفسى على

آخر لحظه ! عدينا من التفتيش ووقفنا فى طابور طوييييييل للجواازات وكانوا بيلموا الجوازات من الناس اللى فى

الطابور مره واحده علشان الناس ماتلخبطش الطابور وكل واحد يفضل مكانه ! وأنا لسه ما حصلتش نصف الطابور

لقيت صوت زى الرعد فى ميكروفونات المطار بيزعق و يقول ! بولبولان يعرف عن نفسه ! بولبولان يعرف عن

نفسه بسرعه لآقرب ظابط أو رجل شرطه ! ptmnlo123per144 آه جالك الموت يا تارك الصلاه ! لازم كشفوا الدولارات اللى

فى الشنطه ! اعدام يا حلو و رحمة الله و بركاته ! انا لله و انا اليه راجعون ! و موش ح ألحق أشوفك يا أمه !!

ptmnlo123per184 وبكره انشاء الله نشوف مع بعض اييه اللى تم فى المصيبه دى !!!

اصل وانا ماشى فى العراق لقيت جثثثثثثثثثه ......... على راى المبدع يحيى الفخرانى
هههههههههههههه وقعت قلبى يا دوك منتظر بفارغ الصبرptmnlo123per172
قديم 14-05-2009, 07:56 PM
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

ماشى يا مخ أفندى ! ماهو الفخرانى دكتور برده !ptmnlo123per1147

و على كل حال ما تتخضش قوى أكيد أنا ما أخدتش اعدام !! ptmnlo123per154

أمال أنا بأكتب لكم من الآخره دلوقت و لا اييييييييه ؟؟ ptmnlo123per122

قديم 15-05-2009, 07:49 AM

بس ياعم ! خرجت من الصف و رفعت يدى وجاء لى شخص متوسط الطول شديد اللآناقه ( ضابط مخابرات )

و قال لى بصرامه شديده و وجه ينطق شرآ ! انت بولبولان ؟ أ 00 أ أ أيوه ! طب امشى خلفى ! ( بطريقه آمره )

مشيت وراه و العرق يتصبب منى رغم التكييف الشديد و أرجلى بتلف على بعضها ! الرجل يمشى بخطوه

عسكريه سريعه و أنا أجر نفسى خلفه ! وظل يسير من باب الى باب الى ممر و أنا أسمع أصوات الناس

تتلاشى ! و كأن المطار ليس به أحد ! يعنى لو انضربت بقنبله موش طلقة مسدس ! ما حدش ح يسمع و لا ح

يشوف حاجه ! قمت أنا من حلاوة الروح قلت له طب و النبى يا عم أرجع أجيب شنطتى علشان ممكن الشنطه

يدخلوها فى طياره غلط و لا حاجه ! ( علشان أرجع تانى للزحمه و أطلق ساقى للريح أسرع من البوينج ) !

لكنه لوى عنقه و نظر لى شذرآ وقال لى بعنف و اذدراء فى نفس الوقت ! ما هى كل الطيارات ح تنزل فى

مطار القاهره ! هى يعنى شنطتك ح تروح مطار الفيوم ؟؟ ptmnlo123per144 يابن اللئيمه ! و كمان عارف الفيوم ؟؟؟؟؟

المهم آخيرآ وصل لباب مقفول وقف أمامه و عدل بذلته الآنيقه أصلا و طرق على الباب بأدب و فتح الباب !

نظرت من فوق أكتافه لقيت رجل طويا قوى البنيان و لابس برده بذله أنيقه و جالس على مكتب فخم و برده

له نظرات شرسه بس بارده ! فقال له أخينا هوه ده بولبولان ! و تركنى و أغلق باب الحجره ! ptmnlo123per1106
قال لى هذا الرجل المهيب بحده ! انت بولبولان ؟؟ أ أ أ آآآآه أنا زفت ! قام و هو جالس على المكتب

قالع الجاكته ! يالهوى !! وبعدين فك أزرار أكمامه وابتدى يقلع القميص ! ptmnlo123per1106 يا ليله سوده !!
دا نا ح يتعمللى ايه ؟ ptmnlo123per144 دا الراجل بقوته الظاهره دى لو رزعنى قلم واحد موش ح ألحق أقول آه !

لم أستطع حتى التفكير و أصابنى سهم الله و كأنى بأتفرج على الحاوى و هوه بيطلع أسد من هدومه !!!

و حصل لى حاله كده من عدم المبالاه مع شلل الآطفال و العته ! و فجأه رفع يده اليمنى الى أعلى ! فقلت

دا ح ينزل بيها على أم رأسى ! و لكنه قال بكل أدب و استعطاف ( والله يا شيخ عندى دمل تحت ابطى اليمين )

( و يؤلمنى جدآ و موش عارف أعمل فيه ايه ) ؟؟ ptmnlo123per154 أشهد أن لا اله الا الله و أشهد أن محمدآ رسول الله
يااااااااا ه ياولاد ال00000 يابن ال 000000 والله لم أشعر بفرح فى حياتى مثل هذه اللحظه ! فقلت له و أنا

أتكلم كالمهروش ههههه هاها هادى حاجه سهله خالص ! اعطنى ورقه و قلم وكتبت له مضاد حيوى و مسكن

و مرهم و تقبلت منه الشكر وأتارى باسبورى معاه ! قام ختمه لى وقال لى ما تقفش فى الطابور روح اركب

الطياره على طول !! 00000000000 وفى الطياره دى قصه أخرى لكن مضحكه شويه و ربنا عوضنى فيها

عن لحظات القلق و اليأس اللى شعرت بهم فى المطار ! باى باى مؤقتآ ! ptmnlo123per111