العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل أنت مؤيد أم معارض لمشروع احلال السيارات الملاكى؟
مشروع رائع...( مؤيد ) 17 70.83%
مشروع سئ...( معارض ) 7 29.17%
المصوتون: 24. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 07-06-2010, 04:26 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: البرادعى يثبت من جديد عدم صلاحيته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omda8185 مشاهدة المشاركة

ليه يماعاجة الكلام ده الراجل مغلطش في حاجة في الفيديو ده
اولا انا كنت زمان مؤيد ليه بس بعد التخاريف اللي خرفها بخصوص المادة التانية وموضوع الكنائس قولت ياريته مكان جه احسن
بس كلامه في الفيديو ده صحيح من وجهة نظري.اما بخصوص تركيا اللي بحترم موقفها جدا وبحترم اوردوغان بس برضه الكلام ده مفكش الحصار عن غزة ولا اسرائيل استجابة لتركيا ولا عمرها هتستجيب الا لامريكا فقط وحتى في دي كمان العكس هو اللي بيحصل يعني اسرائيل بتعمل اللي هي عايزاه وامريكا بتسكت
اما بخصوص ايران فهي لحد دلؤتي منتصرتش على امريكا والدول دي بتلعب القط والفار مع امريكا والاهم ان الصين وروسيا استجابوا للضغوط الامريكية ومساندوش ايران وهيطبقوا عقوبات عليهم.وهنا بقا بتفرق مع الدول الي واقفة على رجليها مش بتاثر اوي فيها العقوبات.
اما بخصوص عبد الناصر فده محدش يتكلم عليه لان الراجل ده مكانش كلام بس ده كان كلام وفعل يا شباب واللي مش عارف يقولي وانا اعرفي ايه اللي عمله جمال عبد الناصر
ومستني رايكم في اللي قولته يا شباب
انا انتقدت كلامة فى نقاط واضحة جداً واللى حصل للاسف ان المشاركة على البوست اتشالت من الوول !!!

بس الاغرب انه اتحرك فعلاً وقابل ممثل كتله الاخوان وده معناه ان كلامى صح وانه لن يصلح كممثل لحركة توافقيه الا بلم شمل كل القوى السياسية فى البلد

وبالنسبة لعبد الناصر فهو زى ما عمل حاجات كتير كويسه عمل حاجات كتير كارثيه لو حضرتك عايز نناقشها ممكن نعمل موضوع منفصل عنها ونتكلم فيه

بس عايز اقول لحضرتك حاجة مينفعش حضرتك تستهل كلامك بان عبد الناصر مينفعش حد يتكلم عليه (وكأنه نبى مثلا او قديس) وبعدين ترجع تقول نتناقش لانك بكده قفلت باب الحوار قبل ما يبداء اصلاً

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 07-06-2010, 09:18 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شروط و مواصفات حج القرعه 2010 من وزاره الداخليه

جزاك الله خيرا يا حزووم .. و يا رب يكتبها لنا جميعا يا رب و يتقبل من كل المسلمين

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 07-06-2010, 09:25 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شروط و مواصفات حج القرعه 2010 من وزاره الداخليه

جزاك الله خيرا

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 07-06-2010, 09:57 AM
BoPPoS BoPPoS غير متواجد حالياً

BoPPoS has a spectacular aura aboutBoPPoS has a spectacular aura about
افتراضي رد: الحكومة سوف تلغى ترخيص السيارات القديمة

يارب مايلغوش العربيات القديمه ...

انا عايز اشتري عربيه قديمه واسقط عليها موتور

ادعولي ..
قديم 07-06-2010, 10:38 AM
p3_ahmed p3_ahmed غير متواجد حالياً

p3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nicep3_ahmed is just really nice
افتراضي رد: البرادعى يثبت من جديد عدم صلاحيته

((اولا محدش عارف ايه اللى ممكن يعمله لو ملمش توقيعات كفايه وايه اللى ممكن يعمله لو مقدرش يترشح للرئاسه من اساسه كمستقل زى ماهو عايز
وايه موقفة من العلمانيه وايه طبيعة الصفقة اللى بينه وبين الاخوان وايه التفاهمات اللى بينه وبين باقى القوى السياسيه التانيه
ده غير سر سفرياته الكتيره خارج البلد فى الظروف ديه وقله ظهورة فى وسائل الاعلام ومحدش يقولى مانعينه ده فيه عشرتاشر قناه خاصة
وليه كل شويه يحرض الشباب على مظاهرات والنزول للشارع وهو اول واحد بيغيب وميجيش لا هو ولا باقى رموز الحركة
))

1-أذا اعلن البرادعي من الان انه يريد التغيير من اجل ترشحه للرئاسه كمستقل سيفقد تأييد الاحزاب والقوى السياسيه
الاخرى لأنهم سيشعرون انهم يدعمون شخصا وليس مباديء لهذا هو لا يريد الافصاح عن كامل مخططه او توجهه حاليا

2- اذا لم يستطع ان يجمع التوقيعات الكافيه سيبقى الوضع كما هو عليه بان سيترشح الرئيس مبارك من الحزب الوطني مع ايمن نور وحمدين الصباحي وسيرشح الوفد احد من اعضئه كحركه شكليه ((ديكور )) والامور محسومه لمبارك

لكن في الانتخابات المقبله2017 ومع تزايد الاحوال السيئه في مصر اعتقد انه سيكون هناك تغيير حقيقي وستكون بذرته ما فعله الدكتور البرادعي الان وسيكون وعي الشعب بالتغيير افضل على الاقل من الان

3- الاخوان هم اكثر حزب ملامس لواقع الناس وهو الوحيد القادر على جمع التوقيعات بشكل كبيير في اقل وقت في الجامعات والمناطق الشعبيه وللصراحه الاخوان جماعه اكثر تنظيما من كثيير من الاحزاب واعتقد ان اتفاق البرادعي معهم هو اتفاق من اجل التغيير حتى يستطيعوا ان يكون لهم كيان رسمي

4- انا مش فاهم ليه الناس خايفه من كلمة العلمانيه.. والله لو فيه ديموقراطيه سليمه هيبقى فيه مجلس شعب قوي يقدر يحدد دستور الوطن ومجلس الشعب هو من يختاره الناس واكيد سيحقق مطالب الناس يعني لو الشعب اراد الدين فسنحكم بالدين ولو اراد غير ذالك فليكن لكن مع النظام العلماني لن تفرض الدوله شريعه معينه على الناس بل الناس هم من بفرضون شريعتهم واذا كان البرادعي ينادي بان يحكم الشعب نفسه فلن يستطيع ان يفرض رايه على الشعب

5- احنا اخدنا 0 المونديال علشان احنا قعدنا نهلل جوه مصر والناس مش حسه بينا بره مصر. والدكتور البرادعي بيحاول يوصل للعالم كله ان مصر والشعب المصري يجاهدون من اجل الديموقراطيه والحريه ويحاول ان يجذب تاييد عالمي له ولمشروعه لذا فسفرياته كتيير ((واحنا مش لازم يكون بابا قاعد معانا في البيت دايما علشان نتحرك))

المشكله فينا كشعب اني احنا دايما بنتفرج وبس حتى في الماتشات بنروح الاستاد ونفضل ساكتيين ومستنين ابوتريكه يعمل معجزه ويفرحنا لا والاسواء من كده لما بيغلط بننزل شتايم فيه واعتقد لو كل واحد شتم بدل مايطلع كلمة الشتيمه طلع كلمه حلوه كان ممكن نوصل كاس العالم ((علشان كده احنا هنفضل زي مااحنا عمرنا ما هنتغيير))

الكلمات الدليلية
مصر, الطرق, اسعار السيارات فى مصر, انخفاض اسعار السيارات, تخفيضات, تستورد, غاز طبيعى, مرسيدس بنز, توك توك