العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: fredom
مجبر 0 0%
مخير 1 100.00%
حاحة تانية 0 0%
المصوتون: 1. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 14-04-2011, 12:05 AM
الصورة الرمزية مهند النجار
مهند النجار مهند النجار غير متواجد حالياً
من انا؟: مسافر
التخصص العملى: طالب 3 ثانوي
هواياتي: cars swimming football

مهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Corsair يتحدي Aboelesaad بالفيديو

لااا سباق وتحدي

كل الكلام دة علي الشوية دول دة لو انا بالسيات كنت سبقتكم

تلاقيكوا كنتم ما شيين علي 60-80

ودة ما يحددش مين الاسرع لان السكة فيها مرور ومطبات و الطريق يحكم

لازم السباق يكون في طريق فاضي مسافة لا تقل عن كيلو متر

و انا مستعد للتصوير

انا لا بسخن ولا بشجع علي حاجة انا بقول الحق

منتظرين الرد

رمضان كريم
قديم 14-04-2011, 12:10 AM
الصورة الرمزية مهند النجار
مهند النجار مهند النجار غير متواجد حالياً
من انا؟: مسافر
التخصص العملى: طالب 3 ثانوي
هواياتي: cars swimming football

مهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تبيع عربيتك بكام؟؟

حد عايز يقول عربيته يبعها بكام

رمضان كريم
قديم 14-04-2011, 12:32 AM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممر التنمية .... أمل المستقبل

قال الدكتور فاروق الباز، إن مشروع ممر التنمية ليس وليد اللحظة، ولكن عرضه على الشارع المصرى والمسئولين منذ عام 2005، لافتاً إلى أن تكلفة المشروع تتجاوز الـ24 مليار دولار، ويهدف لزيادة المساحة المنزرعة وتنمية الاقتصاد المصرى، وتوفير فرص عمل للشباب.

وأضاف الباز خلال لقائه مع برنامج على الهوا والذى يذاع على قناة أوربت، أن المشروع يتماشى مع سياسة الدولة التنموية حسبما أكد له المسئولون السابقون، وكذلك الدكتور عصام شرف رئيس الوزراء الحالى، مؤكداً على أن مشروعه لم يعرض على الرئيس السابق لاعتقاده أن مبارك لا يستوعب المشروع فى تلك الفترة.

ورداً على ضخامة تكلفة المشروع، أكد أن مستقبل مصر يحتاج أكثر من ذلك، واصفاً المبلغ بالكلام الفارغ، فى ظل فوائده والإيجابيات التى تعود على البلاد جراء تنفيذه، لافتاً إلى أن تمويل المشروع لم يكن عن طريق الحكومة ولكن المصدر الأساسى له يكون للشعب، فالمشروع ملك الشعب، وذلك عن طريق إصدار سندات من البورصة تحمل اسم المشروع قيمة السهم جنيه واحد، مضيفاً أنه فى حالة عدم اكتمال المبلغ من تلك السندات، فالمشروع قابل لمشاركة المستثمرين سواء محلى أو أجنبى.

وأكد الباز أن دور الحكومة يقتصر فقط على سن القوانين لحماية المشروع، لافتاً إلى أن البنية الأساسية للمشروع تحتاج إلى 450 ألف عامل والتى تعمل على التمهيد للمشروع من حفر الترع أو تسوية الشوارع ورصفها، مشيراً إلى أن المشروع يجب أن تتبناه سياسة الدولة وألا يقتصر على حكومة بعينها أو وزير بعينة، مطالباً بمساهمة الحكومة فى تلك المشروع.

لوجي الجميلة

أنضموا لحملة المليار صلاة على الرسول صلى الله عليه وسلم

قديم 14-04-2011, 01:50 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Corsair Vs Aboelesaad Vs Komy

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

من عنيا استاذي الغالي بس والله ماتقلق بس انا للاسف مابقدرش امشي اقل من 120 للاسف وابويا عودني علي كده من 15 سنه بس الكلام ده لما الطريق بيكون فاضي خالص مش غرز وتهور وكده الحمد لله انا عندي بنوته نفسي اعيش لما اجوزها ما تقلقش العمر واحد والرب واحد وفي النهايه ( لاتقلوا بأيديكم الي التهلكه ) ماتقلقش انا مش متهور وربنا يسترها علينا كلنا
ربنا يكرمك يا أحمد ويستر عليك وعلينا جميعا طريقنا .

Saif El Deen
قديم 14-04-2011, 01:54 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Corsair Vs Aboelesaad Vs Komy

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا عم سيف انتا تطلب لبن العصفور تلاقيه وعنيا يا كبير اخرنا في المقابلة 50 علي كوبري اكتوبر بس انا هكون جايلكم من الطريق الصحراوي الغربي ان شاء الله لاني عندي فرح في المنيا ويادوبك هقدر اجي علي المقابلة ان شاء الله
ياباشا فى انتظارك حتى لغاية بالليل يوم الجمعه اللى بعدها ان شاء الله .
بس أرجوك يا أحمد تسوق على الطريق بالراحه وربنا يسلم طريقك يا غالى .

Saif El Deen

الكلمات الدليلية
27 مايو, لادن, ليبيا, أسامة, آسفون, موبينيل, مونتو, أضرار, المينا, المصري -اللي -علي- حق -ما, الثانوية العامة, الجامعة الامريكية, الحاضر, الغلطة, القسم . الاجباري, الكسوف, ابيدال-برشلونة-عنصرية-ابراهيم عيسى, ابويا بقي مراقب, ابوك\عربية, club aldo, تعليم قيادة السيارات, ثورة 25 يناير, بوروروم, تنس -رياضة-, تونس, بكاء, بكار, libya, سيارة مستعملة للبيع, سيارة-زرافة-برنامج, شعار المرور الجديدة لعام 2011, revolution, sory, tunise, علم -اجتماع, عضة, إندومى, ولع ولع حريقة ولع ولع حريقة, نتيجة 2011, نتيجة الثانوية العامة, نجيب, نصر-اكتوبر-القوات-المسلحة, كلمة