العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل ممكن الاقي لانوس تقسيط
ياريت 6 85.71%
الاقي حد 1 14.29%
يساعدني 2 28.57%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 7. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-06-2009, 06:52 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسارات لذوى الخبره

ممكن توضح انت هتدفع مقدم كام وباقى الاقساط كام فى مبلغ كل شهر وهل عليها متاخرات للبنك وهى بنك اية وحالة العربية اية

اوضح ليك موضوع شراء العربية اولا مهما كانت من ضمنات انت هتخدها او صاحب العربية فالموضوع بة جزء مغامرة للطرفين ولازم الطرفين تكون علاقتهم كويسة الى اخر مدة العربية علشان هو بعد المدة كلها ينقل ويسجلك بيع العربية
انت هتطلب من صاحب العربية يعملك توكيل عام رسمى سيارت فرنا
ودة توكيل ادارة والتعامل مع المرور والنيابات المرور والبنم واستلام خطاب التجديد والتعامل مع شركات التامين وكل شى متعلق بالعربية دة
وهتاخد رقم الحساب وتدفع كل شهر فى البنك القسط
وفى نهاية المدة لازم صاحب السيارة يروح ينقلك ملكية السيارة

لو افترضنا ان معك مبلغ وعايز تشترى مدة من البنك لازم صاحب السيارة هو ال يطلب كدة وبعدين انت تدفع
لو استخرت ربنا فى العربية ونويت ممكن تقولى كل المعلومات وان شاء الله اساعدك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 13-06-2009, 03:48 AM
حماده صبحى حماده صبحى غير متواجد حالياً

حماده صبحى is on a distinguished road
افتراضي استفسار

انا عندى سجل تجارى ينفع ضامن ولا لا وهايبقى المقدم اد ايه
قديم 13-06-2009, 05:53 AM
moh taia moh taia غير متواجد حالياً

moh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant future

شكرا أستاذ سيف على الرد

السياره فيرنا هاف حالتها ممتازه
وهو طالب مقدم 15000 جنيه الى دفعهم حسب كلامه وباقى 50 أو 51 قسط مش متأكد بالظبط قيمة القسط 1500 جنيه
طبعا أنا معرفش صاحب السياره خالص ولا شفته أنا كلامى كان مع التاجر لذلك موضوع المغامره ده يقلق شويه

أنا فى الأساس كنت طالب من التاجر سياره مستعمله لانوس أو فيرنا فعرض دى عليا فوجدت ان المقدم كويس والقسط معقول بالنسبه لدخلى وفى نفس الوقت مش مطالب بأوراق لأن أنا موسيقى يعنى اثبات دخلى بالأوراق صعب شويه

هو التاجر برضه عارض عليا عربيه لانوس موديل 2000 الشكل القديم أنا لسه مشفتهاش بس بيتهيألى دى هتكون مناسبه أكتر من حيث صغر مدة القسط ولأنها هتكون تقسيط مباشر يعنى مفيش بنوك

بس الفيرنا مزغلله عينى علشان لسه جديده 2009 ptmnlo123per136

شكرا لحضرتك على الرد مره تانيه ولو حضرتك ليك رأى فى المفاضله بين السيارتين وضحهولى بعد اذنك

وتقبل تحياتى
قديم 13-06-2009, 03:28 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

تال نتكلم على نقطة نقطة اولا عربية موديل 2008 تدفع مقدم 15 الف و1500 لمدة 50 شهر كثير جدا
انت لو عندك مفردات مرتب ممكن تركب وحدة جديدة وتدفع 15 ويكون قسطك حوالى 1200 وهتركب عربية انت اول واحد يركبها
بالنسبة للعربية دة ال عند التاجر العربية دة لما يجى يبعها ليها حسبات تانية خالص اوضحها لك
العربية دة لو صاحبها نزل يبعها كاش هتجيب كام الان مش هتزيد عن 50 الف الى 52 الف بكثير صح هو عايز كام 1500/50 = 75000 غير 15 الف مقدم كثير جدا دة بكثير ياخد 5 الف جنية مقدم لو العربية حالتها كويسة متنساش انة استعمل العربية 10 اشهر وبعدين انت متاكد انها موديل 2009 شفت العربية والرخصة

النقطة الثانية مفيش فى مصر الان بنك بيقسط عربية مستعمل كل شركات تمويل نفس نظام البنك بالضبط ونفس الاجرائات مفردات مرتب وصورة بطاقة وايصال كهرباء وبوليصة تامين على العربية

تاكد من العربية الفرنا ورخصتها وارجع اقول افضل شى لين اما تاخد عربية جديدة او تدفع اقل من 15 الف مقدم ولازم يكون ليك علاقة بصاحب السيارة علشان تضمان انة ينقل ملكية السيارة ليك بعد المدة كلها واسال العربية دة تبع بنك اية
قديم 13-06-2009, 03:53 PM
moh taia moh taia غير متواجد حالياً

moh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant futuremoh taia has a brilliant future

شكرا لحضرتك على تعبك معايا
كلامك مظبوط جدا العربيه فعلا هتبقى غاليه

استفسار أخير ومعذرة مرة أخرى

أنا المدام عندى مدرسه وممكن تعمل مفردات مرتب طبعا لكن مرتبها أقل من القسط يعنى هو بالكادر بيدخل فى حوالى 500 جنيه

فيه نظام تقسيط ممكن يكون للنوعيه دى من المرتبات ؟
أو بمعنى تانى لا يشترط ان المفردات تغطى القسط ؟

طبعا أنا مش مرتبط بالمبلغ ده كقسط أنا ممكن أدفع حتى 1500 جنيه وحتى 20000 مقدم حاليا ممكن يزيدو فى حالة الضروره

ولو الموضوع مينفعش يبقى أنا مفيش قدامى غير موضوع 50% مقدم بقى لأن ده مبيتطلبش أوراق أو مفردات حسب معلوماتى صح كده ؟

الكلمات الدليلية
a113, للتقسيط, موتورز, مطلوب, النترا2010, بمصر, تقسيط بنك, سيارة, عربية, عربيه, فيورا, مطلوب شراء سيارة, تويوتا كورولا, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, تقسيط سيارات, اسبيرانزا, سيارات جديدة