العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 31-03-2010, 09:51 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجاربى المريرة ومشاكلى مع الاسبرانزا A114

[quote=meemee;157515]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

ماحنا قلنا من الأول أى عربية تمنها فيها يعنى العربية لو تمنها أقل من 60 ألف فهى زبالة الزبالة ولو كانت تمنها80 وما فوق فسوف تكون ماشية نوعا ما ولو كانت فوق ال100 فهى جيدة جدا ولو كانت فوق ال150 فهى ممتازة ولو كانت أكثر فهى طيارة[/
الكلام ده طبعا غلط لان في عربيالات كتير كويسة اقل من 60الف الااذا كان معندكش خبرة بلالسعار والعربيات وعربيات عايشت بالـــــــ30و40 سنة وتشتريها وتفضل ماشية كويسة غير كده تلفظ بالالفاظ مهذبه عن كده وبعدين ناس كتير معها عربيات صينية وبتشكر فيها ده حسب الاستخدام ورجل اللي بسواق ومفيش بالاسعار ماعندك الاوبل مورسا ب30 الف وانت طالع مستعملة وعربية محترمة جدا ولاهو اي كلام وخلاص
أوبل مورسا!!! الحمد لله لسانى نظيف وعامر بذكر الله والكلام الطيب
نرجع لموضوعنا
يا أستاذ يا محترم أنا ماليش دعوة بالصينى بالعكس أنا بحترم جدا الصين لكن حضرتك جبت مثال على عربية ألمانى ألمانى ملقتش غير الألمانى,بزمتك فى عربية واحد صينى كملت 10 سنين فى السوق؟أعتقد لا يبقى حضرتك منسمعش كلمة واحدة فى الموضوع ده
قديم 01-04-2010, 09:59 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute
رد: تجاربى المريرة ومشاكلى مع الاسبرانزا A114

[quote=Devill Blood;157978][quote=meemee;157515]

أوبل مورسا!!! الحمد لله لسانى نظيف وعامر بذكر الله والكلام الطيب
نرجع لموضوعنا
يا أستاذ يا محترم أنا ماليش دعوة بالصينى بالعكس أنا بحترم جدا الصين لكن حضرتك جبت مثال على عربية ألمانى ألمانى ملقتش غير الألمانى,بزمتك فى عربية واحد صينى كملت 10 سنين فى السوق؟أعتقد لا يبقى حضرتك منسمعش كلمة واحدة فى الموضوع ده[/q
اولا انا استاذة / تمام
تاني حاجة واضح جدا انك حضرك لسانك عامر بذكر الله واضح جدا انك *********** ودية واضحة جدا جدا جدا جدا
ربنا يكون ف عون اللي حواليكptmnlo123per122
بامارة يا أستاذ ههههههههههههه
وبامارة انك فهمت المقصد من الكلام اللي فوق اهتمت بس بمورسا اللي هي كورسا واضح جدا انك ********** ههههههههههههه
وعموما انا بكتب وانا مش بصة ع الكيبورد

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 01-04-2010 الساعة 02:04 PM
قديم 01-04-2010, 10:02 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميدوستار مشاهدة المشاركة

يا ناس انا معي باندا 113 يعني اسبيرانزا عاملة 13 الف بدون مشاكل و الحمد لله ايه الكلام الغريب دة لو لم تكن معي

السيارة لكنت صدقت هذا الهراء لا كبوت طار ولا شكمان جري ولا اكصدام هرب .. هل السيارة التي معي اسبيرانزا متقفلة علي كوكب المريخ مثلا .. حاجة عجيبة.

مستغربش ده الشعب المصري يحبوا الفتة والفتو واي حاجة فيها عك

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 17-04-2010, 10:20 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

لو سمحت يا ميمى اوضحلك حاجة مش عارف اذا كنتى اخدة بالك منها ولا لاء
حكاية ان كل عربية تمنها فيها فدة فعلا كلام مضبوط وابسط دليل على كدة بغض النظر عن شكل العربية شوفى الفرق بين الخامات الالمانى والصينى هتلاقى فرق كبير حتى لو قربوا فى الخامات هتلاقى بعد كبير فى التقفيل وصدقينى الموضوع دة بجد محدش يلاحظة غير الى ينزل من المانى لاى حاجة تانية .
طيب دى حاجة الحاجة التانية سعر الكورسا الى حضرتك بتقولى علية دة سعر مستعمل وموديل قديم , اة هى عربية حلوة وكل حاجة بس مينفعش اقارنها ابدا بصينى وبزيرو كمان فاحنا بنتكلم على سعر (انهاردة) فعلا اى عربية سعرها اقل من 60 الف هتبقى مش كويسة وبعدين الامانى والفرنساوى والحجات دى مينفعش نقارنها باى عربية تانية مهما حصل
ابسط مثال على كدة انا كان معايا بيجو 505 موديل 80 فى نظرى انا هى انضف واحسن من اللانسر والتويوتا واللاسيتى كمان
لية علشان حسيت بفرق كبير بين الفرنساوى وبين اى عربية من اليبانى او الكورى يعنى مثلا عمرك ما تلاقى عربية المانى او فرنساوى التابلوة بتاعها وفرش الابواب فية حتى فبر واحدة كلة جدا شوفى الفرق بين تقفيل العربية الامانى او الفرنساى والتقفيل الكوى او اليبانى هتحسى انهم عربيات لعبة ما بالك بقى بالصينى والى هو اسخم من كدة
وطبعا انا بردة مش ضد الصينى لانى مقتنع بية وبسعرة عربية بالسعر دة عاوزينها تبقى عاملة ازاى يعنى وفى صينى متكلف زى البريليانس مثلا وبصراحة عربية فى غاية القوة والجمال بس سعرها عالى بس هى تستاهلة وفى مثل شعبى عندنا معروف (اطبخى يا جارية كلف يا سيدى)
وبردة الاستخدام لية عامل كبير فى الموضوع دة
وبعدين هى جت ع الصينى ما احنا سمعنا فضايح عن التويوتا والهوندا والرينو واخر وليس اخرا الكروز
دة غير ان سعر المستعمل دة سعر نسبى خصوصا مع اختلاف الزمن
اقولكم حاجة سيبكم من الكلام دة كلة
الموضوع فى الاول وفى الاخر مسألة ضمير مش اكتر

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 17-04-2010, 10:26 AM
elwesemy elwesemy غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا مصرى بكل فخر

elwesemy is on a distinguished road

حسبى الله ونعم الوكيل
شكرا على المعلومات