العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 12-02-2015, 08:28 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز ربع نقل لاول مرة ومحتاج مساعدتكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

ايه رأيك يا دكتور نوح فى التويوتا الهاى ايس موديل التسعينات ؟
بالنسبه للهاي ايس تسعينات من العربيات اللي نجحت جدااااااااااااااا و الدليل انتشارها و لليوم شغاله ( انا باتكلم عن التسعينات قبل الشكل الجديد ) و الدليل كمان ان الصيني الركاب نازله بنفس شكل تويوتا القديمه .,. و الصيني النتشر جداااا بسبب غلو تويوتا الجامد غير سمعتها من سواق انها فيها شريحه بتنظم تقريبا رشاشات البنزين كمبيوتر و دي لو باظت لوحدها ب 10 الاف و معرفش مدي صحه المعلومه دي .؟.
بالنسبه لسؤال ا. سمير ,,, الافضليه في اللي ذكرتهم هي النيسان تيربو الجديده و كاشها ب 101 الف و حسب الكماليات , و ابعد عن المتسوبيشي تماما لان سوقها وحش و مش منتشره ,,, الزليمكس سمعت انها تقفيل المصانع الحربيه و هي نفس ماتور و شاسيه الدبابه من كلام اللي راكبها و ناس جايبها و بيقولوا هيجيبلها كابينه دبابه و هتبقي دبابه .؟!. و هي عربيه منتشره الي حد ما و شغاله و بتشيل , سعرها اول ما نزلت كانت بحاجه و تمانين الف معرفش سعرها دلوقتي .

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 15-02-2015, 09:12 PM
samirelhefnawy samirelhefnawy غير متواجد حالياً

samirelhefnawy is on a distinguished road

انا شاكر جدا يا دكتور انا دلوقتى محتار اكتر من الاول اجيب دبابة 98 مثلا وميبقاش عليا حاجة ولا اجيب نيسان زيرو ويبقى عليا اقساط وهل مصاريف الدبابة هتبقى مبلغ كبير يبرر القسط فى حالة الزيرو لان الزيرو على حد اقوال الاصدقاء مبيبقاش ليها مصاريف وانا متاسف على الاطالة
قديم 15-02-2015, 10:41 PM
الصورة الرمزية Muhammad A
Muhammad A Muhammad A غير متواجد حالياً

Muhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond repute

السلام عيكم ورحمه الله

بما إن حضرتك دي اول سياره ليك توكل علي الله وخليك في الزيرو افضل
الدبابه 1997 شقيانا ما يقارب 20 سنه وصعب حضرتك تلاقي وحده مش محتاجه شغل
خليك في النيسان عربيه محترمه وياباني ياباني
ابعد عن الصيني
خليك في الزيرو وربنا معاك ويوفقك ان شاء الله

قديم 15-02-2015, 10:47 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

لو هتجيب زيرو و هو افضل من الاستعمال , نصيحه حاول تدفع مقدمه محترمه زي تلتين المبلغ مثلا عشان ترتاح في الاقساط , و مفيش عربيه مش بتصرف سواء مستعمل او زيرو بس مصاريف عن مصاريف تفرق .؟. الزيرو جاز و زيت فقط و فلاتر كل فتره .

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 18-02-2015, 03:45 AM
samirelhefnawy samirelhefnawy غير متواجد حالياً

samirelhefnawy is on a distinguished road

انا شاكر جدا لحضراتكم وان شاء الله هآخد بالنصيحة واجيب نيسان زيرو