العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 25-01-2011, 05:33 PM
ramy zaki ramy zaki غير متواجد حالياً

ramy zaki is on a distinguished road
افتراضي عندى مشاكل في A516 وعايزلها حل

1- في عندي زنا في عربية تقريبا مين الشكمان -العربية عاملة 1300 ك وبتبان قوي لما العربية تسخن ؟؟؟
2- في حكا في العجلة اللي قدام بتبان لما أكون ماشي على سرعة بطيئة
ممكن المساعدة
قديم 25-01-2011, 05:40 PM
عمرو محمد زايد عمرو محمد زايد غير متواجد حالياً

عمرو محمد زايد has a spectacular aura aboutعمرو محمد زايد has a spectacular aura aboutعمرو محمد زايد has a spectacular aura about
افتراضي رد: عندى مشاكل في A516 وعايزلها حل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy zaki مشاهدة المشاركة

1- في عندي زنا في عربية تقريبا مين الشكمان -العربية عاملة 1300 ك وبتبان قوي لما العربية تسخن ؟؟؟
2- في حكا في العجلة اللي قدام بتبان لما أكون ماشي على سرعة بطيئة
ممكن المساعدة
ده ميكانيكى متخصص وده كل حاجة عنه اتصل بية يفيدك
ده لينك عن احمد مهران فى كل حاجه حضرتك عايز تعرفها بالوصف والصور واللى عامل الموضوع استاذنا الكبير احمد فاروق
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=30172[/QUOTE]
قديم 25-01-2011, 05:49 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

ياريت ترجع للضمان اولا ثم بعد ذلك احمد مهران لأن الزنه دى احتمال يكون من خرم فى الشكمان او فلتر الهواء مهزوز زى ماكان عندى الصوت ده اما بخصوص الصوت الأمامى فأنا مش اقدر اقولك حاجه فيه وياريت احسن حل واسلم حل ترجع للتوكيل لأن 1300 كيلو لسه زيرو تعتبر وياريت تطمنا على حضرتك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 25-01-2011, 06:05 PM
ramy zaki ramy zaki غير متواجد حالياً

ramy zaki is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

ياريت ترجع للضمان اولا ثم بعد ذلك احمد مهران لأن الزنه دى احتمال يكون من خرم فى الشكمان او فلتر الهواء مهزوز زى ماكان عندى الصوت ده اما بخصوص الصوت الأمامى فأنا مش اقدر اقولك حاجه فيه وياريت احسن حل واسلم حل ترجع للتوكيل لأن 1300 كيلو لسه زيرو تعتبر وياريت تطمنا على حضرتك
المشكلة أنا لسة كنت في التوكل مين أسبوع بعمل صيانة el-1000 بس أنا في الغردقة وبشتغل هناك ,إن شاء الله لما أنزل حاروح أشوف الموضوع ده ,
شكرا قوي لحضرتكك على النصايح دي
قديم 25-01-2011, 06:35 PM
aboelesaad
Guest

الحل بسيط بعون الله

الزنه الي في الشكمان وخصوصا لو بعد ما روحت للتوكيل فالعربيه سليمه لان ببساطه خرطوم من خراطيم الهوا اتحرك و مش راكب كويس فبينفس وشفط الهوا بيعمل الصوت ده اكن الشكمان مخروم وحصلت معايا و حلها بسيط جدا هتمم علي الخراطيم تاني ولو الخراطيم سليمه و كل حاجه تمام يبقي اكشف علي الشكمان ممكن لا قدر الله يكون اتخرم بس طبعا يكون اخت مطب شديد بس الارجح عن وجه نظري هو خرطوم هوا

بالنسبه للعجله
فبرضو حلها بسيط
هي حاجه من اتنين
يا اما بين التيل و حديد العجل دخل في تراب و حلها انك تروح لاي ميكانيكي يفك التيل و ينضفه مش اكتر
يا اما في بين التيل و الحديد الي ماسكه صفيحه صغيره جدا دورها انها تضغط علي التيل و تخشن سطحه عشان يتمسك كويس ممكن دي الي بتحك في التيل و عملالك الصوت

شوف دول و بعون الله خير