قديم 17-09-2009, 02:54 PM
TOOLA TOOLA غير متواجد حالياً

TOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to behold
افتراضي اعلان انضمامى لمنتدى الفولكس

السلام عليكم يا رجال المنتدى,

الحمد لله ربنا وفقنى و بقيت عضو فى منتدى ال VW بشرائى سيارة بورا م 2000, 1600 سى سى اتوماتيك, و السيارة الحمد لله بحالة جيدة جدا, و أدينى بحاول أتفاهم معاها [IMG]http://www.**********.net/Nile/images/smilies/10_1_102v%5B2%5D.gif[/IMG], ان شاء الله مع الاستخدام هحاول أعمل تقييم, بس مبدئيا السيارة ما شاء الله ذات عفشة محترمة جدا و ثبات غريب انا مش متعود عليه (نظرا لتعودى على الكورى و اليابانى) و موتور ذات وقار خاص كامن و هادى لكن وقت لما تكبس تحس انه اتعفرت عليك و بيزمجر و عاوز يطير خصوصا بعد ال 100 (لازم تأمن على الفرامل عشان مايتحكمش فيك).

المطلوب:
1- الدعاء ان ربنا يحفظلى السيارة من كل شر خصوصا انها فابريقة, و لانى ليا سابق حوادث فأر (أخر عربية اتخبطت 3 مرات فى أول يوم شراء لها منهم مرتين كنت راكن على جنب اساسا يعنى مش عيب قيادة) و ده الخلانى ايامها أعتقد بقوة فى الحسد.
2- التواصل مع أعضاء المنتدى, و انا ان شاء الله أى حاجة اعملها فى السيارة او مشكلة أحلها هكتب عنها.

الاستفسارات:
1- اول حاجة ال stop شغال كويس, بس الاشارات لاما تيجى تدى اشارة يمين او شمال تسمع صوت الاشارة بترن بسرعة جدا و مبتديش الاشارة لا برة العربية ولا جوه التابلوه.
2- ذراع المساحات ال على اليمين فوقه زرار بيتحرك بتاع 3 حركات أنا مش عارف ده بتاع ايه.
3- كيفية تظبيط عداد الكيلومتر المتغير (البيحسب البنزين و ما خلافه) مع العلم ان ضغط على الازرار ال في نص شاشة التابلوه بس مصفرش العداد بردو.
4- الزرار البيشغل الريجلاش بتاع النور الامامى مش شغال ف ايه ممكن تكون مشاكله (خصوصا ان الفوانيس الامامية متغيرة), و لو عايز أعلى النور شوية عشان بيرمى فى الارض هل ممكن أى كهربائى يضبط الرجلاش يدويا ولا لازم حد متخصص فولكس.

مع الشكر مقدما لكل من شارك __________________
أحمد عبد الرحمن