الموضوع: كتالوج ميجان 2
قديم 02-02-2009, 10:26 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز كتالوج ميجان 2

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Payoo مشاهدة المشاركة

صديقي اللدود tronky الكلام ده مش مظبوط وأسمح لي اوضحلك والزملاء ما يحتاج تصحيح في كلامك

بص يا حاج بايو.......
أنا كلامى واثق منه 100% عن تجارب وليس تجربة واحدة.......حضرتك جربت الكورولا ال MMT أو الأسترا ؟؟؟؟

لا النتشه إللي في الفتيس دي مش عاديه ولا حاجه ولا علاقة لها بطبيعة الفتيس الستبرونيك أبدا وهاقولك أنا بقول كده ليه حالا

لو جربتهم هتلاقى نفس النتشة و محسوسة أكتر كمان....طيب رينو وبنقول أنها ماركة أى كلام ومعرفتش تعمل فتيس ستيب صح......طيب هنقول أيه على تويوتا و على أوبل ؟؟؟؟؟

أنا عملت الكلام ده قبل كده والنتشه ما رحتش وأتهايقللي أنها خفت لكنها برضه مارحتش والسوفت وير طلع مالوش دعوه بموضوع النتشه دي خالص

وهاقولك حلها أيه دلوقتي

ما أنت لو ركزت فى كلامى هتلاقينى قلت هتقل مش هتروح.....يعنى أنت كده بتأكد على كلامى

هوه ده إللي بقلوه "ليس في الأمكان احسن مما كان" ههههههههه

بقى ياربي الناس تدفع في عربيه 160 ألف جنيه ويتقاللهم "ليس في الأمكان أحسن مما كان "؟

أولاً هما مقالوش الكلام ده........ده أنا اللى قلته
وبعدين هى العربية أنت جايبها ب 160 ألف ؟؟؟؟
طيب والأوبل الأسترا والتويوتا الكورولا MMT بكام ؟؟؟؟؟

أستمتع بعربيتك يا meso76 وخليك مستعد دايما لاي مشكلة تقابلك عشان ماتتضايقش بعد كده

وبالنسبة لمشكلة الفتيس هاقولك الحل إللي أنا عملته وإللي من بعدها الفتيس بقى زي الفـُل

طيب كويس أن أنت متفق معايا أن المفروض نسيب الراجل يستمتع بعربيته.........و طالما العربية كانت محافظة على الصيانة بتاعتها و حالتها نضيفة......يبقى أن شاء الله مش هيحصله مشاكل هلامية.

أنا طبعا كل مره كنت اروح فيها وأشتكي من العضة او النتشة غللي مخلاياني حاسس أني راكب عربية صيني (والله الصيني مابتعملش كده)

بص يا بايو
أنا سقت عربيات كتير وقليل و بقالى 15 سنة بسوق.....وسقت مانيوال و أتوماتيك كتير عمرى ما حسيت أن الميجان أقل من أى عربية من اللى سقتهم بل بالعكس.....أعلى من عربيات كتيير تانية و على رأسهم الأوكتافيا ( معلش متزعلش منى بس ده رأيي )
النقطة الوحيدة اللى تحسب للأوكتافيا أكتر من الميجان أن الأوكتافيا فعلاً ثباتها أحسن على السرعات اللى فوق ال 180 كم
و على فكرة......أنا العربيات اللى أمتلكتها أنا ( يعنى عربياتى أنا ) كان فيها ماركات لا يستهان بيها أطلاقاً زى BMW E30 320I و Vectra 97 CDX
بس موضوع الصينى ده......اعذرنى....طلعت أوت بعيييييييد

ولو عاوز تعرف بقى التفاصيل هابقى أقولك ......

نراكم الحلقة القادمة ptmnlo123per1127
طيب يا باشا ما كنت تكمل فى الحلقة دى عشان تنورنا ؟؟

على فكرة يا بايو......أنا مش متعمد أصغر الأقتباس بتاعك بس والله بقالى شوية بحاول أكبر الكلام كله و مش راضى يكبر الأقتباسات خالصptmnlo123per111