قديم 18-04-2010, 10:48 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي معقدنا في عيشتنا سواقة الستات :)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meemee مشاهدة المشاركة

اه بس ده دلع منش سواقة ولا ناس بتسوق علسان ترحم من المواصلات والمعاكسات وقلة الادب اللي سببها برضه رجالة الدلع ( اللي هو كل الكلام بتاع الكويت ومش عارفة ايه ) والسواقة اللي بجد حاجة تانية انا بتكلم عت النا سالعاقلة مش المجنانين الشريحة الاكبر مش استثااءت وانا هادية جدا وبشرب عصير
يجوز من وجه نظرك انه دلع
بس من وجهة نظري و نظر ناس تانية كتير دول ستات بيعرفوا يسوقوا و يتعاملوا مع عربياتهم و الشارع كويس
و لو علي المعاكسات و قلة الادب عمر ما العربية هتحمي البنت منهم ده بالعكس احيانا بيبقي دافع للمعاكسه
لكن بهدلة المواصلات فده مشكلة ملهاش دعوة بموضوع السواقة و ده ظروف البلد

و كويس انك جبتي سيرة السواقة اللي بجد عشان و بكل صراحة مصر مفيهاش حاجة اسمها سواقه
لما الواحد يقضي 80% من وقته في العربية مزنوق علي كوبري او وسط الزحمة دي مسمهاش سواقة
و العك اللي علي الطرق السريعة زي الصحرواي و خلافة برضة مش سواقة
و ده طبعا يشمل شباب الغرز و الحرق و الفرك و ما الي ذلك
و للاسف نظام بلدنا و الناس لا يسمح بممارسة السواقة الحقيقية

و مين الناس العاقلة اللي اتكلمتي عليهم
انتي مجبتيش الا سيرة الحوادث المميته و السباقات و الوقوع من فوق الكباري و شيل 5 6 من علي الرصيف
و عموما من طريقة السواقة المتبعه في مصر اقدر اقولك مفيش حد عاقل
دا انا لما بنزل و اسوق في الصيف اخلاقي بتبوظ و ببقي عنيف و عصبي جدا من اللي بشوفه و الادهي اني بفضل كده كام يوم بعد ما برجع عقبال مع اتعود علي السواقة العدلة تاني

و هادية جدا و بتشربي عصير ازاي بس
ده انت مش سايبه مسافة بين الحروف من سرعة الكتابه

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven