قديم 17-05-2009, 02:10 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خطوات نقل ملكيه سياره مستعمله خطوه بخطوه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dojuar مشاهدة المشاركة

شكرا يا باشا على نقل خبرتك لينا

طب لو انا عايز انقل ملكية و ده بيتطلب دائما نقل من مرور لمرور تاني مختلف

هل ده بيتطلب فحص للسيارة؟

برضو ممكن نعرف منك الاوراق و الصور اللي بتاخدها معاك و برضو الموال كله خد كام ساعة منك؟
باشا عشان تنقل الرخصه بأسمك لازم تفحص فى المرور اللى انت رايح ترخص تبعه(المرور اللى انت تبعه)
الاوراق والصور انا ذكرتها فى الموضوع بالتفصيل يا باشا
الموال ده خد 3 ايام (بسبب ان خزينه مرور فيصل بتقفل الساعه 12ptmnlo123per195)
بس لو كده ممكن تجيب نموذج الفحص والتجديد من اى مرور تانى عشان توفر وقت(عندنا احنا مرور بين السرايات)لانى خدت يوم كامل عشان نجيب النماذج ونفحص ولما بتخلص الفحص المفروض انك بتدخل تظبط ملفك وبعدين تدفع الضريبه زى ما ذكرت قبل كده فا ممكن ربنا يكرمك وتاخده فى يومين
هو من الحاجات الصعبه جدا انك تخلصه فى يوم بس ممكن لو رحت انت وتلاته اصحابك مثلا بحيث ان كل واحد يقف فى طابور عشان تكسبوا وقت الطوابير لانها هى اللى بتضرب اليوم
واى استفسار انا موجود بأذن الله اخوك بوب

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس