قديم 19-08-2009, 06:02 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معاومات عن قطع غيار اوبل

بص يا باشا انت بتحكم علي تجربة فردية بس انا بعد مرمطة مع العربيات الاوبل اقدر اقول لك ان العربية الاوبل عربية محترمة جدا وعشرة علي عشرة طول ما هي ماشية لكن اول ما تعطل تزعلك جامد (يعني اول ما تفتح بوقها) وفي موديلات بعينعها مقرفة في الصيانة يعني خد عندك مثال الكورسا ال 1000 سي سي كلها حساسات وكل شوية تلاقي لمبة حساس بتنور تعملها تلاقي حساس تاني والحساس من 200 جنية لحد 1000 جنية حسب النوع عندك الفتيس الاوتامتيك في الفيكترا لو باظ منك نصيحة بيع العربية عشان لو عملت اية مش هيتصلح المواتير ال 2 كامة في اي عربية اوبل دائما حساس الكنترول بتاعها بيبوظ العربيات الحلوة فيها المواتير القديمة زي الي انت ركبها يعني 95 او 97 لكن الجديد منها مشاكلة كتير وبعدين سعر قطع غيارها قريب من الجديد فعلا ودة اكبر دليل علي الفشل يعني اركب عربية موديل 2000 يعني بقلها 10 سنين واتقطعت بالهبل بنفس اسعار قطع غيار سيارة 2010 يبقي اكيد الجديد افضل كفاية فرق الموديل والصناعة الحديثة وانا مش متحامل علي العربية واللة انا بحب ركوبة العربية دي جدا ومن افضل العربيات اللي ركبتها بس زهقت من صيانتها وتعبتني

[SIGPIC][/SIGPIC]