قديم 31-08-2013, 03:46 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الموضوع المنتظر// قيمة جمرك بعد سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed goda مشاهدة المشاركة

انا كنت ناوى اجيب عربية من المانيا بس انت نبهتنى لحاجة مهمة جدا وهى ثمن الجمارك
انت رايك احيب من كوريا احسن وﻻ اطلع على بورسعيد اجيب من هناك احسن وﻻ مدينة نصر

تم الإرسال من جهازي GT-I9300 بواسطة تاباتوك 2
لو لك حد فى ألمانيا يعاين ويختار ويشحن لك السيارة يبقى أشترى من المانيا طبعا. أو حتى الخليج.

لو عاوز عربية كويسة ونظيفة يبقى تجيب من مدينة نصر ولكن هتبقى غالية ومش هتكسب فيها كثير يعنى مش هتفرق عن السوق المصرى. وساعة البيع ممكن سوقها يقف علشان حكاية الدريكسيون والتابلوة... يعنى لو هتشترى من هناك يبقى عامل حسابك انك هتحتفظ بيها لفترة

لو مش ليك حد برة والفلوس على القد أو عاوز تكسب فى العربية يبقى تجيب من بورسعيد ولكن عاين كويس جدا وأكشف كويس جدا وخد معاك واحد واثنين بيفهموا فى العربيات. العربيات هناك فى بورسعيد معظمها حالته متوسطة. فى تجار بيجيبوا حاجت نظيفة وعندهم ذمة والاغلبية بيحولوا يكسبوا على اقصى حاجة فيجيبوا عربية اما مرشوشة او عاملة حادثة ومتجددة فى بلدها وبيشتروها على هذا الاساس بأسعار رخصية ويجوا هنا يقول لك فبريكة. وفى عربيات بتكون لقط وفعلا فبريكة ولكن هذا بيكون نادر وعوزة حظ....

إللى بيستورد بنفسة من برة بيكسب فى العربية على الاقل 8 الاف جنية، وهيجيب عربية عارف فيها ايه قبل ما يشتريها لان برة فى امانة وبيقول لك على تاريخ العربية.