قديم 22-06-2008, 04:33 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Semsem999999 مشاهدة المشاركة

طيب أنا عندي استفسار :-

اللي أعرفه إنك علشان تنزل عربية مصر من بره لازم تكون شاريها في موديل سنتها وتكون أول مالك ليها وطبعا تكون زيرو .
كلامك مظبوط 100%
لكن أخوانا المعاقين لهم أعفاء من هذا الشرط
أي انهم يستطيعوا أن يشتروا أي سياره ايا كان موديلها بدون شرط سنة الصناعه او شرط المالك الاول على أن لا تتدعى سعة المحرك أكثر من 1600cc

المهم واحد صاحبي هنا مصري برضه قالي لو عايز تنزل الصني (أنا اشتريتها هنا مستعمله موديل 2004) مصر ممكن تنزلها معاقين !!!!!!!!!!!!!!!!! طبعا أنا ما فهمتش إزاي فلو حد يعرف إزاي ياريت يقولي .
بص بقى يا أ/أسلام
لو عاوز تدخل دايرة الأنتقام دي؟ أسمع كلام صاحبك ودور على أي حد من أخوانا المعوقين ونزل العربيه باسمه وأمشي في الأجراءات الجهنمية إللي صنعها صانع البيروقراطية المصريه العتيقه
وصدقني هاتفضل تدعي على صاحبك لحد ما درعاتك توجعك من رفعهم لربنا
ومش بعيد تكتفه في شكمان العربيه وتسحله زي "محمود المليجي" في فيلم الأرض
ولو عملت كل ده مش هاتشفي غليلك برضه
:D

وبعدين أنا برضه كلن ليا تجربه في موضوع يارات المعاقين ده في مصر قبل ما جيب اللانسر زيرو على طول وكنت هجيب نوبيرا وان معاقين وبعدين بدأت فعلا في الإجراءات لكن وقفت في آخر لحظه لأني سألت نفسي سؤال واحد بس :- (طبعا الأعمار بيد الله ) والعربية المفروض تكون لفترة باسم المعاق لحد ما تفك حظرها السؤال هو هيحصل إيه بقه بعد ما اشتري العربية باسم المعاق ولا قدر الله توفي قبل ما افك حظرها وانقلها باسمي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟

في الالة ديه يعوض عليك ربنا وما تقولش إنك ناصح وواخد عليه ورق لأن الورثة مالهمش دعوه والموضوع هيخش في نيابة حزبية لو المعاق عنده ابن قاصر
angryheadangryheadangryhe adangryheadangryheadangry head
طب ماهو هو ده إللي احنا بنقوله
وإللي عاوز يأمن نفسه من الموضوع ده لازم يفك حظر العربيه ويدفع 10 ألاف جنيه ده غير غللي خوا المعوق ده غير اجراءات الترخيص باسمه وغير اجراءات نقل الملكية باسمك وغير أجراءات الترخيص باسمك وكل خطوة من دول بمصاريف ومبالغ تخليك في الاخر تدفع اكثر من قيمة العربيه