قديم 19-01-2013, 01:21 AM
asyl84 asyl84 غير متواجد حالياً

asyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud ofasyl84 has much to be proud of
افتراضي رد: كل ما يخص الشهر العقارى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yomna_sakr مشاهدة المشاركة

السلام عليكم عايز اشكر حضرتك على الموضوع وانه فعلا مهم
بس عندى استفسار انا هاجيب نيو اكسنت 2010 عليها حظر بيع بس المالك سدد اخر قسط وقالى انه لسه واصله جواب المرور والاصل لسه موصلش المرور والرخصة هتنتهى يوم 25 يناير وطبعا مكتوب عليها حظر بيع هل لازم استلم رخصه ساريه ومش مكتوب عليها حظر بيع من البائع ولا استلم العربيه وانقل ملكيه واعملها اسمى وفيه كلام تانى انى ممكن اجدد على اسمه هو؟؟
انا فعلا مش عارف اعمل ايه حيران جدا والمفروض ان البائع مستعد يسلم العربيه وامشى بصورة فك الحظر والتوكيل بس انا خايف ارجو الرد وحد يطمنى
بص انا مش خبير بس هتكلم منطق اى عربية البطاقة الشخصية بتاعتها هى الرخصة والرخصة مكتوب عليها حظر بيع يبقى اى بيع يتم يصبح من لايملك هو الى بيبيع اعتقد خليك فى المضمون رخصة سارية مش محظورة واخطف رجلك لاى شهر عقارى اسئل هل ممكن تسجلوا البيع وهى عليها حظر بالرغم ان فى جواب من البنك ان السيارة اصبحت لا تخص البنك وتم سداد ثمنها كامل