قديم 24-10-2010, 08:30 PM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارة الجديدة إنجلون ENGLON من جيلى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaboubakr مشاهدة المشاركة

سلام عليكم

الاخ الفاضل الاستاذ سيف شكرا على ردكم ولكن لو حضرتك شوفت المبلغ المدفوع وهو 79000مش مبلغ هين واحنا يامصريين اغلبنا مش من السهل حصوله على المبلغ ده واللي معاه طفح الكوت وهايدفع دم اهله ويمكن تحويشه عددة سنوات من العمل والعذاب في بلد مثل بلدنا وبالتالي لازم يكون عنده على الاقل شوية ثقة في العربية اللي هايندفع فيها المبلغ ده وحتى يومنا هذا كل اللي بيشتروا العربيات الصيني بيشتروها وهما حاطين ايديهم ورجليهم على قلبهم ولما بتحصل مشاكل بنقعد نهون على نفسنا ونقول دي حاجات بسيطة. ومثل ماحضرتك قلت انا متحمس ليها اكييد متحمس لاني جربتها بس اضايقت لما حصلت مشكلة المساعدين والتكييف طيب المساعدين اتغيروا والتكييف نروح التوكيل يفضل شغال ولما نخرج من عندهم بعشر دقايق يبدأ يفصل ويشتغل يفصل ويشتغل يمكن بعيد عنك وعن السامعين فيه عفاريت ههههههههههههههههه
على فكرة انا لو جيبت عربية الفترة الجاية هاتكون صيني لاني زي الكل عاوز عربية شيك وسمعة من التوكيل وتكون امكانياتها عالية بس احنا نتمنى من بتوع التوكيلات انهم مايستهينوش بينا احنا كشعب مصري ويضحكوا علينا بشكل خارجي بدون مضمون
واخيرا اسف على الاطالة
أستاذى amaboubakr :

انا كنت عندى اسبيرانزا هاتش باك . وكانت حلوه لولا ان فيها عيوب خفيفه وقلت عليها للتوكيل كذا مره وعشان ما يحطوش نفسهم فى موقف احراج كل مره يوجدولى حجج واعذار مختلفه .
انما الرخم فى الموضوع لما يتحول هم الوكيل لجمع الفلوس من العملا بأى طريقه . لدرجة انه يهدد العميل انه اذا ماعملش صيانه كل اربع شهور سواء استخدمت العربيه او لأ .تخرج العربيه من الضمان علما بان الصيانه الواحده تكلفتها حوالى 380 جنيه .وغير كده امثله كتير ممكن احكيلك عليها فيما بعد .

Saif El Deen