قديم 10-02-2009, 12:00 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فيرنا 1600cc

بصراحه الناس فى مصر كلها بتقول ابعد عن الفتيس الاوتوماتيك الكورى و انا عن نفسى ماجربتهوش علشان كده ماقدرش افد فيه لكن اللى اقدر اقوله ان موتور الفيرنا هو هو ماتور الماتريكس و نفس الفتيس برضو

و الماتريكس ناس كتير جايبنها اوتوماتيك و ماحدش اشتكى منها خالص حتى الان لحد علمى

و برضو استاذ احمد انور معاه واحده اتوماتيك ابيشكر فيها

و ليها صديق برضو مطلع عنيها و الحمد لله ماشيه زى الفل

مره احمد انور سال المهندس محمد بيومى عن الفتيس الاوتوماتيك بتعا الفيرنا فقاله الفتيس ده لو راعيت الصيانه بتاعته كويس اللى هيه زيوت و فلاتر و كده و طبعا مش بتقرص كتير و بتعمل كيك داون اضمنلك انه يعيش معاك لحد 200 الف

بالنسبه للعيوب و المميزات العربيه هيه هيه المانيوال مافيش فرق خالص غير الفتيس و بيكون فيها جنوط 14 غير المانيوال بتكون 13 و ايضا فوجات

بالنسبه لاى10 من اهم مميزتها انها تقفيل كورى و العربيه فعلا ممتاز ممتازه من اراء ملاكها انا عن نفسى لسه مجربتهاش بنفسى

لكن ملاكها بيشكروا فى موتورها و سحبها كويس جدا جدا و كمان الثبات بتعها جيد بالنسبه لسياره فى الفئه دى

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات