قديم 24-06-2011, 02:56 PM
essamenen essamenen غير متواجد حالياً

essamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond reputeessamenen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريقه ظبط الفرامل ورفع كفائته

الف شكر ياجماعه
( قال رسول الله عليه الصلاه والسلام بلغوا عنى ولو ايه صدق رسول الله )
انا لو عندى معلومه ممكن اكون حاسس انها بسيطه ومش هتفيد حد او تجربه بسيطه ليه ماقلهاش ليه ما اقلهاش حتى لو فاده واحد فى الميه يبقى انا اخذت ثواب وهلاقى واحد يفدنى
سعات الواحد بيحتاج المعلومه وطبعا الميكانيكى مبيرضاش يفهمه وهو ده الغرض من المنتدى انا عندى معلومه وغيرى عنده معلومه تبدلنا المعلومات بقت عندنا احنا الاثنين معلومتين هكذا
وطبعا كل واحد فينا له غرض فى المعرف هوهوايات واهتمامات مثلا
واحد بيحب يعرف ويطبق بايده ويفك الحاجه وممكن يصلح ويبوظ ايضا
واحد بيحب يعرف بس ماعندوش مهاره الفك والتربيط او مابيحبش يوسخ ايده بس لما يروح للمكانيكى يبقى فاهم
واحد عقليته واهتماماته مش ميكانيكيه وديه مشكله لانه لو وقع مع صنايعى معندوش ضمير هيستغله وينصب عليه بس لازم تكون عنده حد ادنى من المعلومات بحيث لو عطل فى اى مكان يعرف يتصرف او يجيب ميكانيكى ولا كهربائى ولا عفشجى ولا يقطرها افضل
ربنا يوفقنا لخدمه بعض