قديم 05-06-2009, 01:01 PM
الصورة الرمزية khaledsamo
khaledsamo khaledsamo غير متواجد حالياً

khaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond reputekhaledsamo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل ما تريد معرفتة عن ال الأوكتافيا A4

السلام عليكم و رحمه الله و بركاتة
1 - بخصوص استهلاك البنزين الخاص بالسيارة اوكتافيا اتوماتيك 1600 cc :
- 150 كيلو في ال 20 لتر في البلد
- 180 كيلو في ال 20 لتر في الطرق السريعة
و هذا الكلام عن تجربة بالفعل
2- بخصوص قطع غيار السيارة عاما :
هي ممتازة - بمعني أنة يكفي أن الواحد يحط قطعة غيار و ينساها و يمشي و هو مطمن ( طبعا انا من انصار ان الواحد لازم يكتب كل الصيانات في اجندة مثلا )
بالنسبة لأسعار قطع الغيار ففي سيارات مثلا جديدة و في فئتها و اقل اسعار قطع الغيار اغلي و اللي يسأل هيعرف
بالنسبة لمكان شراء قطع غيار السيارة دي :::::::: العباسية - القاهرة :: اسعار قطع الغيار فية ممتازة و اقل من اي مكان
3- الصيانة
عمرك ما هتغلب -- لأن الحمد لله موجود اكثر من متخصص في الموضوع و مش هقول التوكيل لأن اسعارة ناررررر
4- المميزات :
- عربية عملية - واسعة جدا تكفي لأسرة من 5 افراد علي الأقل
- الفتيس الأتوماتيك بتاعها فوق الممتاز مع ان الهورس باور بتاع السيارة دي 101 بس التجميع بتاع السيارة ممتاز و الكيكدون بتاعها للهاوي رهيب
و اللي عايز يسأل انا موجود..................