قديم 17-04-2011, 12:30 PM
sherif4004 sherif4004 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف محمود
التخصص العملى: ممممممممممم
هواياتي: السيارات والتكنولوجيا ووووووووووو

sherif4004 will become famous soon enoughsherif4004 will become famous soon enough
افتراضي رد: خنزيرة \ شمامة \ تمساحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercedes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طبعا لأن الموضوع أولا و أخيرا , موضوع أذواق, المرسيدس المعدلة اللى الناس بتقول عليها التمساحة رغم أن التمساحة دى اللى هى المرسيدس S280 و S300 موديل من 1980 و حتى أول عام 1990 , الا أنه ماعلينا , اللى أنا أقصده هى المرسيدس الW123 اللى هى المرسيدس ال200 و ال230 اللى الناس كلها عارفاها , أنا عارف أنه نزل منها 280 و 300 كمان, بس الشايع هى ال200 و ال230 هنا فى مصر .

انا من رأيى أن العربية دى لو نظيفة, تبقى خرافة بمعنى الكلمة , يمكن أنا بقول كده لأنى ماركبتش الخنزيرة اللى هى فوانيسها واقفة بالطول دى كتير لأنى كنت بركبها أحيانا مع واحد صاحبى , أبوه كان عنده واحدة مو1976, بس بصراحة أنا عجبتنى المعدلة الW123 أكتر بكتير و أنا فعلا لو كنت فاضى , كنت اشتريت واحدة موديل فوق ال1981 و عملت فيها اللى أنا عاوزه من الموتور و الفتيس و العفشة و الصاج و الكراسى و كل حاجة, لحد ماتطلع بالشكل اللى أنا عايزه .

بس تبقى مصيبة , لو جبت مرسيدس W123 معدلة و عملت فيها كل الكلام ده و فى الآخر يطبقوا احلال الملاكى و يقولولى, هات يا حلو عربيتك ب خمسة الاف جنيه مصرى فقط لا غير .

ههههه احلاااااااااااااال فى المرسديس دا يبقى حرام .. او اى نوع افرض مثلا واحد عايز يحتفظ بعربيه ابوه يجبروه ليه انه يحلليها ما ممكن يخليها انضف من اى عربيه جديده كمان المرسيدس دى عربيه ممكن تتورث

share benefit to other
حب لاخيك ما تحبه لنفسك
www.tvquran.com
www.islamway.com
www.islamweb.net