قديم 19-05-2014, 08:26 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارتفاع اسعار السيارات من جديد و كذلك القسط (منقول) من اخبار نت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SUPER MARIO مشاهدة المشاركة

السلام عليكم بعد التحية ليكم كلكم
عايز اقول ان الموضوع فى الاساس جشع من التجار و المستوردين فى موضوع رفع الاسعار
السوق المصرى كان فى حالة ثبات نسبى لسعر صرف الدولار مقابل الجنيه عند مستوى 6.99 قرش للدولار لبضعة اشهر و برغم ثبات سعر الصرف المستوردين رفعوا الاسعار جشع منهم فى المقام الاول لازم تواجه على كل المحاور مش محور واحد و اهم محور هو جشع التجار و المستوردين
تقبلوا تحياتى و مرورى
انا مختلف معاك فى هذه النقطة ....

يعنى ايه جشع التجار ؟؟؟؟ هو فيه تجار جشعين و تجار غير جشعين ؟؟!!!
التجار كلهم جشعين .. و لو يقدروا يبيعوا بضاعتهم المضروبة ب 10 اضعاف السعر حيعملوا كدة بدون تردد .... و زى ما حضرتك عارف .. السوق عرض و طلب

انا معترض على ان الاساس جشع التجار ..... انا رايى جزء كبير منه جشع التجار .. و بالفعل الدولار فضل فترة ثابت ... و مع ذلك التجار رفعوا الاسعار