قديم 15-06-2011, 06:32 AM
fourseasons fourseasons غير متواجد حالياً

fourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond reputefourseasons has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصائح ذهبية للوقاية من سرقة سيارتك

بعد أذن صاحب الموضوع ممكن أضيف حاجات بسيطة كده:
1-فى لزق شفاف كمان بيتلزق على زجاج العربية كنت قريت عليه فى أحد المنتديات تقريبأبيتلزق على الزجاج عشان ميبئاش سهل كسره و مكنش غالى أوى يعنى.

2- تروح لبتاع المسامير المتخصص و تجيب منه مسامير للعجل بتاع العربيه صلب بس يكون رأسه غريبه مثلأ (الن نجمه, الن , او كمان الن نجمه دكر) و كفايه تجيب 4 أو 8 مسامير فى كل عجلة و تاخد المسمار ده و تروح عند بتاع تاع
عدد و الأدوات تشترى منه مفتاح مخ المسمار ده بس حتلفيه نادر شويه.

3-أنا بأه بفكر كده بفكره كلابش العجل بتاع المرور الواحد يشوف بيتباعوا فين و يجبلوا واحد او نصنع و احد
يأدى نفس الغرض انا انشأء الله شغال على الديزاين بتاعه.

الخ الخ............. فى أفكار كتير طبعأ بس هى لتعطيل السارق و الحرامى مش حيحتاج يأرف نفسه بحجات كتير زى ديه بتزيد نسبة الأمساك بيه بشكل كبير و بعدين أرجع و اقول فى الأول و ألأخر الحامى هو الله عز و جل وربنا يحرسنا جميعأ و يسترها معانا