قديم 30-10-2009, 07:12 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربة قياده نيسان صني سوبر صالون 2010

على فكرة يادكتور/// النيسان موتورها فعل صوته اعلى حاجة بسيطة جدا عن اى موتور تانى وده مش هتلاحظه غير لما تقارنها بماركة تانيه لانه موتور قوى جدا بيطلع 118 حصان ومش اى موتور 1600 يخرج 118 حصان كلهم حوالين ال113 حصان ومش انت تلاحظ ده لان العربية لسه جديدة ولسه مركبتهاش كتير ولكن مع الوقت هتلاحظ ثانيا والدك عنده حق بكرة ترميها ف وسط الشارع وانا لسه بركب جديد زى حالاتك كان لو واحد اتركن عليها ازعل جدا لكن لسه قلبك مش تقيل لان فى بلدنا للاسف كثيرون لايحترمون مليكة الغير بل فى ناس بتعتبر اى واحد راكب عربية حديثة حرامى ولذلك ربنا يكفيك الشر كتير انزل من بيتنا الاقى واحد حاككها بعربيته او واحد خابطها او عيل جايب مسمار وكاتب اسمه على الصاج بالمسمار لان حوالينا اكتر من 10 مدارس فى مربع صغير معظمهم بيعدى جنب بيتنا و هما مروحين وتلاقى واحد بيحب واحده جايب قلم وكاتب اسمه واسمها على الزجاج فى الاول كنت بتضايق وبعدين اخدت على كده واشتريتلها غطاء قماش بقى يكتبو عليه وقلت كوي اهو ارحم من الكتابة عليها ومرة اختلفت مع سواق تاكسى داخل عكس واصر بغباء انه لازم اوسع له رغم انه فى اول الشارع يعنى حتى لو الطريق من حقه مش معقول ارجع لاخر الشارع لكن لما اصر روحت نازل وقافل العربية وقعدت على قهوة بعيد وشربت شاى ورجعت لقيته واقف بغباء وانا ورايا طابور طويــــــــــــــــــل و مع ذلك لسه واقف ودى من النكت فعلا ومع الوقت هتاخد عليها ومتخافش اللى مكتوب هتشوفه لكن تبقى حريص بدون خوف وتلتزم قواعد الامان واولها متحطش حد ف دماغك او تتخذ موقف من حد وتجرى وراه او تسابق اى حد وتتنازل طالما فى مصلحة الطريق و مش عيب انك ترجع او تتسامح وانا اخصة بعد موقف سواق التاكسى زعلت من نفسى رغم انه كان غلطان لكن التسامح اولى واهم مرة تانية مليون مبروك