قديم 03-06-2010, 10:10 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسعار السفر و العبارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maisam مشاهدة المشاركة

صباح الخير ....

اخبارك يا ابو كمال ؟؟؟ انا صدمت لما عرفت الاسعار دي انا كنت متخيل ان الموضع هيدخله في 250 او 300 دينار زي ما نا سمعت منك و من ناس كتير و قلت 200 دينار للسيارة... يعني قلت الليله كلها هتدخلها في400 .. 450 دينار ..بس لما روحت نادي سيارات قالي اني عشان احجز العباره راي جاي و التريبتك عايزين مني 310 دينار ده غير تأمين السعودية و الاردن و مصر وومصاريف البنزين و الطريق و شدة العربية ... فحسبتها لقيتها هتدخل في حوالي 700 دينار و الرقم ده كان بعيد جدا عن خيالي... و بناءا عليه لغيت فكرة الفر بالعربية و خاصة لما لقيت واحد صاحبي في مصر لقالي عربية عندواحد قريبه بسعر كويس جدا و من غير شيكات و لا حاجه و العداد مفتوح كمان و حجزت تذاكر طيران ليه انا و مراتي و ابني ب 300 دينار رايح جاى و ان شاءالله مسافرين الخميس اللي جاي ...بس انت على حسب تجربتك الاسعار تعتبر غليت عن الصيف الي فات و انا متهيألي؟؟؟؟
ازيك يا باشا عامل ايه ....

فعلا يا باشا الاسعار اتغيرت عن السنة اللى فاتت... و فاجأتنى انا كمان و علشان كدة قلت احطها فى المنتدى علشان الناس تعمل حسابها بدل ما يلبسو فى حيطة زيي

انا حسبتها على نفسى طلعت هتتكلف حوالى 400 دينار و ممكن يقلو شوية لو حجزت العبارة من العقبة بدل ما احجزها من الكويت ....

و انا يا باشا فى ظل الاسعار الجديدة دى .... لو لقيت عربية فى مصر ايجار بالمواصفات اللى انت بتقول عليها عند اى حد معرفة .. لن اتردد فى السفر طيران... بس صعب بصراحة انى الاقى خصوصا ان كلها 20 يوم و مسافر بإذن الله
عموما انا عملت التربتك فعلا و ربنا يسهلها فى الباقى

لكن الايجار العادى مساوءه اكتر بكتير من مميزاته

بس ليه عاوزين منك 310 دينار ؟؟؟؟ انت كنت هتحجز على ضبا ولا ايه ؟؟؟؟؟

وعموما تروح و ترجع بالف سلامة يا باشا ان شاء الله و تقضى اجازة زى الفل

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!