قديم 06-01-2010, 05:54 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: اسبرانزا تيجو - مميزات و عيوب

اولا الف شكر لفتح الموضوع ده
ثانيا
اليارس (5 في السياره و التكييف مفتوح مع سرعه 180 و مكناش حسين بأي حاجه خالص عند الملفات ننزل علي 160 و بعدين نطلع تاني/يوم الكرسمس سياره يارس فرملت جامد طبعا لان فراملها ممتازه الي وره ملحقشي يفرمل اكصدام اليارس اتفلق من الجمب و التاني كان سيات ايبيزا وشها بقا مثلث لجوه!!!!!!!!!!)
كورولا رحله الفشل و النجاح عيوب الكولولا لا يعرفها الكثير ولكنها جوهريه و مع انها جوهريه فلا ينتبه لها احد لأن شركه تيوتا مبتعملشي حاجه الا لما بتكون واثقه انها ناجحه
و عمري ما سمعت موضوع دهان و و صاج و الكلام الغريب ده
نيجي لما يطلقون عنها تيجو مع واحد في الشارع عندي سياره 4*4 شكلها الحقيقه جميل بتبص علي الشبكه تلاقي مركه ليس لها اي قيمه فتقوم بأداره موجهك لانسر 1300 2009 بومه اوتوماتك كيف لهذه ان تغلب ال4*4 و بكل جداره نقول
هذه ما يطلقون عليها تكونولوجيت محركات و شركات كبري مش موديل بيتصنع و يتحط عليه اسم مختلف في كل بلد
و الارتفاع يعني 4*4 هتكون مسقطه ما اساسي لازم تكون عاليه لانها مصممه للجبال مع انها لو دخلت ادام الشروكي هتسلم نمر من اول جوله ايه الي جاب ده لده
صاج اقوي من التيريوس علي اساس ان التيريوس سياره 4*4 للاعمال الشاقه مثلا!
و اول مره اسمع حد بيقول التكييف بليل احلي من الصبح انا الي اسمعه في حاجه يطلقون توزيع الهواء و التركيز علي المنطقه شديده الحراره
و الفيديو الحقيقه مش عارف انت قصدك ايه فيه عربيه 4*4 مشيه طب شوف ده كدا و قول رايك
هو الكلام كتير اوي و مفيش اسهل منه

لو عاوز تقرنها بسياره من فئتها هرشح لك جيب شروكي
محرك ههههههههههههههه بلاش منقرنهمشي احسن
صاج طبعا الشروكي اقوي بكتير
جوده تصنيع فرق السما و الارض كفايه اسم جيب الي الجميع يشهد لقوته من ال60 و لسه موجوده عربيات له من زمان اوي في مصر و شغاله فل
كماليات شروكي مركزه علي السفر و الطروق الجبليه و جوده تصنيعها عاليه جدا و كماليات فعلا قيمه و بيحتاجها الجميع
مش شاشات عرض و ريوت كنتورول بيدور العربيه و الحجات الي بيحسسوني اني شاري عربيه نازل اتفسح بيها في الجنينه
شكل و اسم شركه لا يمكن التكلم عن بعض المنافسه بين الاثنين طبعا
الثبات كلام غريب اول مره اسمعه الي بشوفه الشروكي علي الطريق بطير ولا بيهمها ملفات ولا مطباط اهم حاجه نوس الطريق لننا لو موسعناش هتطر تستعمل القوه
مش عارف ولله اقرنهم ازاي اقول ايه مش شايف اي حاجه ممكن نقارنهم فيها و لله رايي انها ممكن تتقارن بدايو لانوس هاتش باج هي قريبه منها شويه
و لو حضرتك في المنصوره انا مستعد في اي وقت اطلع امامك علي الدائري بحته لانسر 1300 بومه حقيره و نشوف مين الي هيعجز الاول في الملفات و المطبات و الغرز علي الطرق اعتقد انا كدا عداني العيب

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ