الموضوع: إن غشمهن عظيم
قديم 28-12-2011, 03:28 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
غاضب جدا إن غشمهن عظيم

انا من ضيع فى السواقة عمرة تخبطتنى واحدة ست

اول امبارح ماشى فى مدينة نصر طالع من ورا النادى الاهلى فى اتجاه الحى العاشر والشارع اللى على شمال النادى الاهلى ده مكسر وعمالين يعملو فيه حاجات غريبة وانا عمال اتفادى المطبات والفحر فى الارض وفجاءه الاقى بيكانتو حمرا واقفة فى نص الطريق مش عارف عطالنة ولا واقفة بتسال ولا ايه

وزى اى حد فى الدنيا اديت كلاكس وعديت من شمالها ومع اخر جزء من العربية قررت هى تاخد شمال

خبطتنى فى الرفرف الورانى يمين بالرفرف القدامانى عندها شمال
ومش بس كده خبطت عربيه تانية كمان كانت ورانا

انا اخدت الخبطة وعديت ببص ورايا شوفت المنظر وكله عمال يفرمل وياخد يمين او شمال ركنت على جمب وقفلت العربيه ونزلت لقيت الناس اللى كانو فى العربية اللى اتخبطتت التانية جايين ورايا واطمنا على بعض وكلة تمام

طيب فين العربيه اللى خبطتنا احنا الاتنين قالو مشيت !!!

انا بصراحة اتغاظت فاخدت اول يوتيرن ورجعت اشوف راحت فين لاقيت العربيه واللى كانت راكباها واحدة ست

وفهمت ان الست كانت عايزة تخش شمال بس معرفش كانت ناسية ولا ايه فخدت بالها من الشمال متاخر وهى ماشية فى نص الطريق ( مش محضنة شمال ) ومن غير اشارات ولا بص فى المراية ولا حتى بص على الجنب الشمال اللى هتخش فيه راحت واخدة شمال رشق فى عربيتى عدل

اطمنت على الست انتى كويسة اه تمام

طيب حضرتك عارفة ايه اللى حصل ؟؟ فؤجت انها مش دارية بحاجة خالص وفاكرة ان احنا الاتنين اللى خبطناها !!!

بصراحة حسيت بنبرة استهبال فى كلامها بس قولت يمكن فعلاً مش عارفة

فشرحتلها اللى حصل ووريتها مكان الخبطتين سواء اللى فى عربيتى او اللى فى العربيه التانية وشرحتلها حصلت ازاى وفهمتها ان حرام الاستهتار بممتلكات الناس بالشكل ده وانها تاخد بالها بعد كده وهى عمالة تقول حصل خير والحمد لله انها جت على قد كده

ولا اعتذرت ولا عرضت اصلاح العربيه ولا اي حاجة

طبعاً معجبنيش اسلوبها بس قررت احتسب عند الله وسيبتها ومشيت

عموماً انا عمرى ما اخدت عوض من حد مش عن عدم قناعة بس لانى فعلاً بفضل احتسب عند ربنا

لكن لما كنت بلاقى حد يخبط بغشم او استهتار وطبعاً يكون راجل كان بيبقى فيه ميت طريقة الواحد يفش غله فيه

لكن مع واحدة ست مستهترة الواحد يعمل ايه بس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش