قديم 20-02-2009, 05:01 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
عيوب الناس ال عيزة تدخل مشروع الايجار وعيوب شركات الايجار

عيوب الناس ال عيزة تدخل مشروع الايجار وعيوب شركات الايجار
زمان كان اى حد عايز يجيب عربية يشغلها فى الاجار ناس قليلة جدا الان الموضوع اختلف البنوك فتحت التقسيط مصر كلها فى تفكرها تجيب عربية تشغلها وتسدد اقساطها وتربح كثير جدا
زمان انتها خلاص خلينا فى الان
عيوب ال عايز يدخل المشروع دة
صاحب العربية يدفع مقدم بسيط جدا ويجيب عربية ويقول اشغلها وتسدد قسطها ويطلع ربح شهرى احوشة واسدد اقساط بدرى بدرى تجدة دافع مقدمة 20 الف وقسطة 2400 فى الشهر وعايز يسلم العربية لمكتب ايجار يديلة 3000 فى الشهر مش دة ال بيحصل ويقولك هسدد بدرى بدرى وفى نهاية خمس سنين يربح عربية ثمنها 80 الف وهى مستعملة طبعا افضل من ربح اى بنك
اقول لكم على العيوب 1. الطمع لما انت عايز تربح كل دة وانت متحملتش مخاطرة اى شى يبقى دة اسمة اية
2. لما انت بتبص على ربح المعرض ال مديلة العربية وهو متحمل الخطورة تفتكر ربنا هيكرمك فى ربحك
3. من طمعك مهمكش تتاكد من المعرض وجريت على اعلى واحد يديك شهرية كويسة
عيوب مكاتب الايجار
  • المكتب لما بيشوف ان صاحب العربية طمعان بيخلية يطمع اكثر ياخد منة العربية وهى لسة جديدة معلهاش مصاريف وحالتها كويسة وبعدين يسلمهالة بعد سنة او 2
  • لما الفلوس تجرى فى ايد صاحب المعرض وينسا ربنا اما انة يبدا يعيش فى بزخ ( حريم ومخدرات ) ومن هنا يقع
  • يكذب على صاحب العربية ويطلع كل شوية عيب ولازم يتعمل ودة عيب فى حالة السيارة مش فى الشكل الخارجى ال هو مسؤال عنة
خلينا نفكر شوية انت من حقك تكسب وبردة من حق صاحب المعرض يكسب بس من غير طمع
لانك لو مشيت بما يرضى الله هتجد معارض كويس على الاقل يسدد ليك قسطك الشهرى وتربح معقول مش بطمع علشان متدفعش من جيبك بعد كدة فى اقساط السيارة او تقع فى ايد واحد ينصب عليك
صدقنى اى تجارة لو مشيت بما يرضى الله بنية خالصة هتجد ربنا معاك وزى مفى ناس اصحاب عربيات طماعة فى ناس كسبت فى امان بالمعقول
وزى مفى اصحاب معرض وحشين فى اصحاب معرض كويسين جدا يفيد ويستفيد بالمعقول