قديم 26-10-2010, 11:05 PM
MOHAMED22 MOHAMED22 غير متواجد حالياً

MOHAMED22 has a spectacular aura aboutMOHAMED22 has a spectacular aura about
افتراضي رد: ما هى الأعراض التى تحدث للسيارة بسبب تلف المانيفول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

طبعا المشكلة من الوش زى ما استاذ حازم قالك ..

وانصحك تجيب وش فبريكة ويتفك من الموتور قدامك ...

وعلى فكرة الميكانيكى مش غلطان اللى غلطان بتاع المخرطة ..

وعموما منصحش اى حد عنده مشكلة فى وش السلندر انه يخرطه لانه بيقلل عزم الموتور جامد ..

وان شاء الله تلاقى الوش فى بورسعيد ولو احتجت اى مساعده انا معاك ...........

تحياتى .............
أنا عاجز عن الشكر فى شخصك الكريم ياأستاذ حسام وأحب أعرف حضرتك إن الميكانيكى هو إللى غلطان فى البداية وفى النهاية لأنة هو الذى حدد العيب ووضع العلاج بمعنى أنة قال الوش عايز يروح المخرطة علشان يتزود ويتقشط حتى بعد شغل المخرطة شاف الشغل إللى إتعمل فى وش السلندر المفروض وواجبةوضميرة يتحتم علية أن يقول الوش عايز يتغيرمن الأول أوحتى بعد شغل المخرطة لأنة عارف المشاكل التى من الممكن أن تحدث للسيارة بعد تركيب وش السلندر وهو بالحالة دى وفى الحالة دى كان يفهمنى بدل البهدلة واللف والدوران على ميكانيكية البلد لمدة أكثر من شهروخسارة ال 600 جنية إللى دفعتهم على الفاضى لأنى معنديش خبرة فى شغل وش السلندر وربنا يسامحة المهم اليوم إشتريت وش سلندر من بورسعيد ودفعت 850 جنيه بالعافية لأنه قليل فى السوق وماسكين فى سعرة والميكانيكى فحصة وقالى وش نضيف وبحاله الزيرو 0 وإنا معاك فى رأيك إن أى حد عندة مشكلة فى وش السلندر يغيرة ويريح دماغة ومالة وبلاش شغل المخرطة فى التزويد والقشط لأنها مسكنات مؤلمة ووقتية ونتائجها غير مرضية بالمرة لأنى إيتكويت منها