الموضوع: مركز فريد شوقي
قديم 17-12-2013, 12:59 AM
ahmed25 ahmed25 غير متواجد حالياً

ahmed25 is on a distinguished road
افتراضي رد: مركز فريد شوقي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedesam مشاهدة المشاركة

سلامو عليكوا ,
انا بس حبيت اشاركم حاجه كده صغيره عشان فعلا الناس اللي في المنتدي ديه محترمه
انا لسا جايب عربيه ستروين سي 4 2007 مستعمله وانا بصراحه في العربيات الفرنساوي مابفهمش فيها وعلي قدي في المكانيكا المهم العربيه انا كنت شاريها والريموت بتاعها بايز فاقلت انزل عند اي حد في الحرفين يظبطو , كذا واحد اروحلو يقولوي لا التوكيل عشان برمجه الريموت وتكويده علي العربيه فا بصراحه خفت قلت هوا كل حاجه لو بقت في التوكيل يبقي هيتخرب بيتي فاقلت اما ادور علي حد بيشتغل فيها يعملي حوار الريموت وبعد كده افهم الدنيا ,فا بالصدفه وانا بدور في المنتدي جه اسم فريد شوقي امت خدت الرقم واتصلت بيه ووصفلي العنوان في مدينه نصر خدت بعدي ورحت بصراحه في الاول التعامل والاسلوب ما عجبنيش المهم اتفقنا ان انو هايغير الريموت بواحد جديد وابتدي يشتغل في العربيه ربع ساعه بالظبط ولقيتو جاب الكومبيوتر واقعد يظبطلي المفتاح الجديد عليه وكشفلي علي العربيه ووفصصهالي وحاب التاريخ بتاعها , بصراحه بعد ما شفتوا شغال قدامي شغلوا عجبني وحسيت فعلا انوا متمكن وبعد ماكنت مخنوق منوا لقيتوا زي العسل وقعدنا نضحك مع بعض وكمان لما كشف علي العربيه لقي فيها اخطاء فقاللي انا همسحالك وبعد اسبوع تعالي تاني اكشفلك عليها عشان نطمن وكمان هاعرفلي المفتاح التاني عل العربيه ببلاش , انا عامل الموضوع ده عن تجربه شخصيه ومش معني اني بقول انوا كويس يبقي كويس بس انا حبيت اققول عل اللي حصل يمكن حد تاني يستفيد زي ما الراجل بتاع البيجو 307 بردو كانت عندو مشكله شبه ديه وخدت ردو واستفدت
اخى العزيز طبعا انا قرأت رسالتك وربنا يجزيك خير انا حبيت اكتب المشاركة دى لعل حد يستفيد منها ( الموضوع بأختصار ان الميكانيكى بتاعى وصف لى ورشة الاستاذ فريد شوقى لان كان عندى عطل غريب شوية فى الكمبيوتر ورحت محل فى الحرفيين منة لله ادانى كنترول غلط . المهم كلمت الاستاذ فريد وحكيت لة على الحكاية والمشكلة قلى بالحرف ( اعتبر المشكلة اتحلت )واخدت العربية ورحت وقد كان . يا جماعة انا هكتب المشكلة بعد كدة بالتفصيل بس حبيت اكتب التجربة علشان لو حد محتار فى حاجة يكلم الرجل دة ويريح نفسة لانة فعلا بيعرف وبيفهم كويس جداااا وفعلا انا بدعى لة ان ربنا يوفقة ويكرمة زى ما ريحينى .