قديم 09-10-2012, 01:37 PM
mummy_47 mummy_47 غير متواجد حالياً

mummy_47 will become famous soon enough
افتراضي رد: عايز تفك الحظر ... فى ثوانى ... تعالى وانا اقولك .

انا كنت هناك يوم الاحد السابق ( انا صاحب سيارة مجهزة) عندي شلل اطفال في الساق اليمنى -السيارة نوبيرا 2 -هو العنوان 4 ش الطيران - كما انه يوجد رقم ساخن للجمارك 19421 للاستفسار عن اي شئ وهم دلوني على كل حاجة زي ما حضرتك كتبت هنا بالظبط وتقريبا لو انت مجبتش معاك شهادة بيانات بيبقى عندهم حل (لاني شفت ناس مكنتش جايبة حاجة فقالهم اطلعوا الدور التاسع...مش عارف باقي التفاصيل) اهم حاجة صورة الرخصتين والبطاقة عشان متتبهدلش في التصوير- لكن الشئ اللي انا لاحظتة ان مكتب استاذ عزت هو عبارة عن جزء من جراج اتوبيسات نقل العاملين ومحدش كان عارف يقف نهائي لان المكان ملئ بالاتوبيسات (طريقة مهينة وغير ادميه للتعامل ) وانشاء الله بعد فك هذا الحظر هتكون اخر مره اجيب فيها سيارة مجهزة وهشتري من السوق المصري بالتقسيط جديدة او مستعملة وهجهزها لاني من خلال مرتين شراء سيارة بهذه الطريقة وعدم حصولي على ضرائب المبيعات لان ببساطة الحكومة كسبت القضية وايضا العذاب في الترخيص وطلوع ونزول حتى في المرور المفروض بيكون في شخص يساعد المعاق(مع تحفظي على هذه الكلمة) على تخليص اجراءاته لكنه في الغالب بيخليني انا اللي اتحرك ومبلاقيش حل غير اني ادخل لرئيس وحدة المرور واشتكيله عشان حاجتي تخلص وهم ناس في منتهى الذوق لكن الموظفين الحريم اغلبهم متعبين جدا فيكون مبدئي (هين قرشك ولا تهين نفسك وكفاية لحد كده)
مع خالص شكري لكاتب الموضوع

التعديل الأخير تم بواسطة mummy_47 ; 09-10-2012 الساعة 01:46 PM