قديم 06-11-2011, 01:30 AM
ggaamm ggaamm غير متواجد حالياً

ggaamm has a spectacular aura aboutggaamm has a spectacular aura about
افتراضي رد: كل ما يخص السيارة مازدا 323 من مشاكل واعطال وقطع غيار

والله موضوع ممتاز الواحد كان نفسه فى حاحة زى كده من زمان

بالنسبالى ياجماعة أنا معجب جداً بالعربية أولاً السحب ممتاز وثابته على السرعات العالية ودركسيون خفيف نسبياً وعفشة مريحة ومابتسخنش ... بصراحة أنا مش بحس أنى سايق عربية موديل تمانينات خالص
ممكن لما تعطل بحس الإحساس ده
هههههههههههههههههه

بس أنا كان ليا كذا إستفسار بخصوص العربية وأتمنى ألاقى الإجابة وأنا عشمان فيكم طبعاً

أولاً أنا العربية من فترة بقيت أشم ريحة بنزين نص محروق جوه العربية برا لأ .. وأكل البنزين بقى جامد جداً يعنى التانك وهو مفول مابيمشنين أكتر من 200 كيلو أو ممكن 250 وكمان دخان أسود فظيع لما بزود للعربية أنا شكيت فى الكربيراتير وظبطه من حوالى 4 شهور وكان تمام مفهوش مشاكل لكن بعد فترة من ركنة العربية يمكن اسبوعين رجعت لقيتها كده

ومعايا أستفسار تانى وهو بخصوص الشمبر أنا عاوز أعرف التكلفة الكاملة لطقم الشنبر من جوانات والطقم نفسه وكل حاجة بحيث أنى أظبط مزانيتى وكده

ومعلش معايا مشكلى تانى وهى أن العداد بتاع السرعة بيرقص مش قاعد على حيله فهل ليها حل ولا لازم أغير طقم العددات ولا أيه ؟؟ مع العلم أنى مغير الواير لواحد جديد وبارضو نفس المشكلة

على فكرة أنا عربيتى 1500 وإسبراتير ألكترونى وطقم بوجيهات دانسون (مغيره من فترة مش قليلة ) وسلك بوش أصلى جديد ... وبالنسبة لحالة الموتور محتاج شمبر ومبتاكلش زيت لكن بدأت تدخن من الفتحة اللى فوق الوش اللى جنب العمة دى

منتظر آرائكم وشكراً مقدماً