قديم 18-12-2008, 06:43 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن الرينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman abdelrazek مشاهدة المشاركة

بوب عاوز اسأل على الميجان الموديل 2003 الشكل القديم العربية دى كويسة واخبار قطع الغيار اية والاوتوماتيك منها صيانته سهلة ولا لأ واداءها اخباره ايه وسعرها كام فى السوق بحالة تمام؟
مش دى اللى كانت بتنزل للمخابرات؟
احسن انا بشاور عقلىptmnlo123per1127
حبيبى ايمن باشا اسف على التأخير مخدتش بالى خالص من سؤالك حقك عليا يا باشا
الميجان الشكل القديم ده كوييس جدا واسد على الطريق سحب وثبات وبرضه استهلاكها كويس فى البنزين بس دى بصراحه مركزتش اوى مع سحبها فى البنزين
وقطع الغيار موجوده بس مع الاسف غاليه جامد يمكن اكتر من الميجان2(الشكل الجديد)
والاوتو معروف انه ليه ناس مخصوصين شغالين فيه والفتيس بتاع الشكل القديم الاوتو عادى مفيهوش حاجه عويصه او غريبه عن الاوتوماتيك العادى
اداء الاوتو مقدرش افتى واقولك على حاجه مجربتهاش(لان اللى سوقتها منها كانت مانيوال)
لكن اعرف واحد معاه اوتو بيقولى ان سحبها جميل جدا وده من الحاجات اللى مصبراه على قطع الغيار
سعرها فى السوق(مانيوال لانى مركزتش مع الاوتو من45 الف لغايه 55 الف لو فابريكه وكيلو متر قليل)
الاوتو اعتقد هتزيد حاجه بسيطه يعنى لو حاله جامده ممكن توصل لل60
ودى يا باشا مكانتش بتنزل للمخابرات اللى كانت بتنزل للمخابرات هى الكليو ال1200cc 16 v

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس