قديم 05-09-2010, 09:47 AM
shady_love shady_love غير متواجد حالياً

shady_love is on a distinguished road
افتراضي رد: جين 2 موديل 2007 والسعر ؟؟؟؟

انا راى الشخصى ان لو بالمواصفات دى يبقى حلو عليها اوى انها تلعب فى اخر الستينات و كلو حسب الحالة لان اولا هى بالمنطق هى سعرها كام زيرو لو اتوماتك تقريبا ب90 الف يبقى اظن ان حرام انها تنزل تقريبا النص او حتى التلت لان هى فعلن عربية محترمة جدا جدا فى كل حاجة و اظن لو دخلت فى مقارنة مع سيارات اخرى فى نفس الفئة هى الى هتيكسب من نواحى كتيرالسعر مثلا مافيش عربية فيها نفس الامكانيات دى و انا قصد ليس فقط الامكانيات الرتفيهية فقط و لكن قوة ماتور و عزم و تسارع و قوة استحمال من عفشة و الماتور و لا الثبات بتعها غريب بمعنى الكلمة و بودى قوى جدا كل هذا و بهذا السعر ! يمكن الى ميش فى صالحها عمليه التسويق وانتشارها بين الناس رغم ان انا شايفها ميزة كا نوع من التميز و قلتها ميش عيب فيها و انما اولا ان تفكير كثير من الناس لعدم فهمهم للسيارات فابيروحوا للبيقولو عليه كويس من غير فهم فا اعتقد ان الموضوع كلو كعماليه تسوقية بحتة و دى تخص التوكيل لان انا هستفاد ايه توكيل عامل دعاية صح و ناشر نفسو لكن سيارة سيئة و للعلم توكيل عز العرب من الاسباب الرئيسيه انو ميش عامل دعاية ليها كافية عشان مايعليش قيمتها لان كلو على حساب الزبون فبمعنى كدا من جودة السيارة هى عاملة دعايا لنفسها واما موضوع القطع غيار الى مخوفة ناس كتير فا دى كانت اول ما نزلت العربية لكن اى حد ينزل مثلا الحرفيين هيلاقى انصاص كتير دا غير محلات قطع الغيار المنتشرة , فا انا من راى انك تتوكل على الله بس كلو حسب الحاله !