قديم 01-08-2010, 08:55 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ازاي تقنع البوب او الحاج او ابوك بانك تجيب موتوسيكل؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة

الأب مش بيوافق لانه خايف علي ابنه يا جاك - مش لانه عاوز يعكننه - دى مشاعر الأب ولما تبقى اب هتعمل نفس اللى كان بيعمله ابوك - وبعدين غريبه قوى نغمه " ابويه اتحرق " دى انا اول مره اسمعها - بصراحه انا مش موافقك على كلامك ده .
يا مورو باشا جاك جزء من كلامه هزار, وطبعا الأب بيقى خايف على أبنه,, أنا ليا صديق مامته مكانتش بتسيبه يقعد على الكمبيوتر لوحده, الخوف ليه حدود برضه.

وتقريبا كل حوادث الموتوسيكلات اللى شفتها بسبب السواق وغبائه, يعنى شفت واحد بيرفع حصان وقام واقع على دماغه, وواحد خبطته عربية علشان ماشى عكسى أو بيعدى طريق بالعرض, وواحد عمال ياخد غرز بين عربيات أصحابها مش شايفينه أصلا, أنما لو واحد بيسوق موتوسيكل بفهم, وعارف أمتى يجرى وأمتى ياخد غرزة صح من غير ميضايق حد وملتزم بأول أساسيات المرور مش هيحصله حاجة بأذن الله .

وفيه أبهات(جمع أب) كتير من نوع تطلب منه حاجة يرفض من غير توضيح سبب, تقوله موتوسيكل يشتمك ويقولك لأ من اللى بيشوفه فى الشارع.

والموضوع بعد أذن جاك ليه مدخل تانى هو لبس السيفتى, وتورى الأب الخوذة والجاكت وتفهمه الفولة وأنك لو وقعت هتقوم سليم, مع فيديوهين من وقعات موتو جى بى وهو هيقتنع.

وجاك كان مبدأيا بيقول حاجات تلفت أنتباه الأب لعشق أبنه للموتوسيكلات غير أن كلامه كان بطريقة فكاهية.

والنغمات, فيه شباب بيخصصوا نغمات غريبة للوالد زى جاك ما قال من نوع السرينة, أو " أبويا أتحرق" فهو كان بيقول نغيرها بنغمة الوالد بيحبها.

وأحنا عادى بنتناقش مع بعض كشباب, no harm done .

رغم أنى عايز أسمع نغمة أبويا أتحرق دى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.