قديم 23-05-2010, 06:52 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أبسط و أضمن تعديل لزيادة السرعة و التسارع (تخسيس العربية)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

هههههههههههههههههههه
لا موضوع جامد يا مان بس كدا مش هتبقا عربيه دي هتبقا كنبه!!!!
بس في نقطه واحده موضوع ان العربيه هتكون متجاوبه و افضل عند المنحنيات اظن الي هيحصل العكس لانك هتقلل وزن العربيه فالثبات هيقل!!!!

حرام عليك ياراجل, مالعربيات الجيب اللى تعتبر أساسا أتقل عربيات فى السوق المصرى بتتقلب زى الرز (علشان مركز وزنها مش قريب من الأرض).

موضوع الثبات مالوش دعوه بالوزن لكن بالعفشة و المشكلة اللى فالموضوع أنك لما بتخفف وزن العربة السوست بتطول كأنك بترفع العربية بالكوريك ولو العربية عفشتها ناعمة هتزيد نعومة ,و هتقدر تدخل المنحنيات بسرعة أعلى( من غير مالعربية تفقد توازنها وتخمس) وثبات العربية هيزيد لكن هتحس بكل منعطف بتاخده حسب العفشة.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEMOO_1ST مشاهدة المشاركة

هوا فعلا موضوع هايل .
وفعلا في ناس بتهتم فقط بقوة العربية بغض النظر عن وزنها.
وتقبل تحياتي.

شكرا على المشاركة, والعربية فعلا منظومة متكاملة مش موتور بس.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo salem8882 مشاهدة المشاركة

مية مية بس,,,. بلاش تتكلم عن الفيرنا في الموضوع ده بالذات عشان الفيرنا معروف عنها ان هي مكنتها عفية عليها , عشان هيا خفيفة اوي
وربنا يسترها معانا كلنا
ما أنا كنت بتكلم عليها علشان كده بالظبط لان هى أخف وأقوى عربيات فئتها فتخيل بقى لو وزنها قل كمان 200 كيلو هتبقى عاملة أزاى.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.