قديم 23-09-2009, 05:57 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كارثة أسمها الموتوسيكل الصينى

مش كفاية بس الحكومة تمسكهم المفروض يكون فى دور اجتماعى

من ايام عندنا فى عين شمس كان فيه جامع جديد بيتبنى قدام محطة المترو المزدحمة دائما بالتكاتك
وكانت الخرسانة بتتصب جاهزة فكان لازم ماكينة الصب تتحرك براحتها والشارع فاضى
طبعا فيه ناس كتير مشيت من نفسها بس الباقى كان هشهم (زى الذباب) سهل جداً و3 انفار بس قامو بالمهمة

اللى اقصد اقولة ان الناس لو استشعرت الخطر الحقيقى فى الحاجات ديه هى اول ناس هتيبدها تماماً
بس للاسف المتوسيكلات ديه بقت وسيلة انتقال اساسية لملايين من الناس اللى على قد حالهم وعايزين يروحو اشغالهم برضو من غير بهدلة وزل المواصلات
والتكاتك ديه حلت ازمة مواصلات فى اماكن كتيره مش بيخشها التاكسى باشا علشان سوء حالة الطرق

على فكره انا مش بدافع خالص وانا صدقنى طالع عينى من الاتنين ومش ببطل خناق معاهم فى الرايحة والجاية بس فى نفس الوقت شايف ان ملهاش حل لان ديه ظاهرة مبنية على مشكلة على مشكلة على مشكلة وهلم جرا

احنا محتاجين اعادة اعمار

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش