قديم 02-11-2010, 04:45 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: كل ما يخص الشهر العقارى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منجاية مشاهدة المشاركة

انا عندي عربيه هل لو عملت لزوجي توكيل عام بيع للنفس وللغيروالتعامل مع المرور هل يحق له بيعها لغيره فعلا طبعا هوه التوكيل ده تهريج ؟ ولا لابد من موافقتي اولا؟ لأ طبعا وهل ممكن يغير الرخصه باسمه إذا عمل لنفسه عقد بيع شهر عقاري ممكن طبعا ينقلها باسمه في المرور

وهل لو بعد وفاتي تصبح العربيه ملكا له؟ قانونيا بمجرد الوفاة يصبح التوكيل لاغي (كأن لم يكن ) و أي تصرف بموجبه سوف يحمله هو المسئولية

وهل لو اردت الغاء التوكيل لابد من حضور الطرفين يعني انا وزوجي طبعا لازم الاثنين يكونوا معا ولا ممكن الغيه بمفردي وقت ما أشاء؟ لا
الزميلة العزيزة ،
أنا رديت علي استفساراتك اعلاه باللون الاحمر

أما من الناحية الفقهيه و الدينية

فأنا مع رأيي من رأي أ/ ذاكر مليون في الميه و اعتقد انه رد علي حضرتك بشكل وافي ده لو كنت سيادتك مسلمة الديانة طبعا

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون