قديم 14-08-2010, 10:59 AM
agiad_doctor agiad_doctor غير متواجد حالياً

agiad_doctor is on a distinguished road
افتراضي انا اتعرضت للنصب من المصريةللسيارات فرع المنصورة

سلام عليكم
كل سنة وانتم طيبين انا د.محمد حسين
وبمناسبة شهر رمضان الشركة المصرية للسيارات فرع المنصورة(توريل الجديدة) اللي انا اشتريت منها الام 11 من شهر حبت تعمل معايا واجب جامد جدا عملت ايه
بعت ليا عربية اكتشفت عن طريق الصدفة البحته وانا عندى سمكري بارفع الاكصدام لانه كان اتخبط مني ان العربيه رشه رفرف شمال ؟؟؟؟
استغربت جدا قلت له ياسيدي العربيه زيروا
قال والله رشه اخدته ورحت المصرية طبعا انكروا وقالو وديها لمركز عييسى مركز الصيانة المعتمد في المنصورة رحت المصيبه بقى ان المهندس اللي هناك زود على الرش بتاع الرفرف كمان الاكصدام الخلفي وان العربيه مغيرة زجاج وراووقدام.
طبعا رحت وانا مولع هناك وعقدوا يحلفوميت يمين ان ده مش من عندهم وسمعتهم والكلام ده وان احنا لازم نروح ابورواش هو اللي يفصل بينا .
طبعا وافقت وخبطت 350 ك رايح جاي مع المندوب بتاعهم وقال المهندس هناك ان فعلا الرفرف الخلفي راشش وبتوع السمكرة قالوا انه كمان متسنفر علشان اللون بسوالزجاج عادي مش متغير ماشي
المندوب يتشال ويتحط والمهندس يقول له رشه
من هنا بدا لاستهبال الاصلي والنصب المحترف المصرية لما رجعت لهم قالوا هانكلم الحاج احمد ابوريان معرفش ده مين ونكلمك بالليل
رحت لهم بالليل وصلة الكذب الاولى من مدير الفرع ا.علاء بيقول ان التوكيل رد عليهم شفهي بغير كده وان ده هبو رش مش رش وان انت لو تتراضى بهدية ونحل المشكلة طبعا انا مش هاقول على اللي قلته وعملته هناك
بس عملت محضر بالواقعة في قسم تاني المنصورة والمامور نفسه هقال ليا ان اكتر من محضر متحررر ضدهم لنفس الاسباب لدرجة انه كان بيقول الل حصل ليا فبل
ما اقوله انا هارفع قضيه وكلمت محامي وابعت شكوى لحمايه المستهللك وربنا يقدرني وافضحهم بجحين جدا جداز