قديم 26-07-2012, 05:11 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: تجربتى الشخصية مع مصر للتامين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tota El Masry مشاهدة المشاركة

الله أكرم يا سيدي الفاضل
طيب قولي على شروط التأمين عندكم و أوعدك لو حقامر و أأمن تاني يمكن أنقل التأمين عندكم في قناة السويس و لو إني أخذت موقف أتصلت بيكم 4 مرات قبل ما أروح مصر للتأمين و رد عليا حد فضل يديني نمر فروع و كل فرع يقولي مش تبعنا تبع فرع كذا و لما وصلت لفرع كذا كانت الساعة 2 كلمت الموظفة قالتلي مشغوووووووووووولة جداً كلميني الساعة 5 أتصلت قالولي ميشوا بكرة قلت أتصل بكرة نفس الوضع بعد يومين الموظفة كلمتني على الموبايل بس كنت أمنت و رخصت و خلااااااااااااااااااااااا اااااص حتى ما كلفتش خاطرها تسألني حتستلمي إمته العربية و كنت حستلمها خلال 72ساعة إن التسليم ميعاده أتقدم كام يوم للحظ فرحت مكلمة مصر للتأمين و كلموني بذوق جداً و قالولي على بوليصة تأمين على الحياة و بتاعت التعاقد و قلت حعملها فعلاً بس بعد تأمين العربية لأني عاوزة حاجة للورثة مش ليا و اقتنعت بس بعد إللي قريته هنا غيرت رأي بنسبة 25%
يمكن لو شروطكم أفضل يطأ في دماغي أأمن عندكم

تحياتي

توتة المصري
السلام عليكم يا استاذه توته
انا كلامى مش انك تامنى عندى غير ان حضرتك لوكنت اتصلتى بيا او باى حد من زمايلى كنتى هاتلاقى معامله محترمه جداا و مصر للتامين شركه محترمه و قناه السويس شركه محترمه اكبر شركتين فى مصر

شوفى حضرتك انتى ارتكبتى غلطه انك تتصلى باداره شركه الصح ان يبقى لحضرتك مستشار تامين يدير ملف التامين الخاص بيكى سواء من عربيات او عقارات او معاش او حياه وده يبقى زى المحامى بتاعك و الدكتور يعنى ما ينفعش مثلا تتصلى بالمحكمه و تقوليلهم عاوزه ارفع قضيه طبعا هاتتعبى جدااا و هاتصرفى كتير و الشغل هايبوظ التامين كدة هاتمشى لواحدك هاتكلفى نفسك فلوس و خلاص وما فيش نتيجه فىالخارج مثلا بيبقى فى عقد مع مستشار التامين يعنى ده نظام متبع

اما عن وثيقه الحياه فهى ممتازه وماتغيريش رايك دى مصلحتك و اختارى كويس على شان دى وثيقه ذات مده كبيره يعنى محتاجه شويه دراسه ممكن ابقى اقول لحضرتك عليها

و لو فى اى حاجه لا قدر الله فى العربيه فى مصر للتامين انا ممكن افيدك ما تخافيش بس على شرط تكلمينى قبل ما تعملى اى اجراء فى الحادث على شان نمشى مظبوط لا قدرالله يعنى

منتظر ردك وكل سنه و انتى طيبه توته

عمرو احمد
01003388954