قديم 21-05-2011, 10:28 PM
اشرفasser
Guest

افتراضي رد: تاريخ لكزس ls من البداية حتى الآن...

و لا ننسى النموذج السوبر الرياضى الاخير منها .. الوحش LFA الذى ينافس بقوة وحوش السوبر
تعرف ان الاودى R8 تجبها
عموما وبعدين لكزس بس انظمة انما فخامة ماتلاقيش وده من واقع تجربة انا كنت
عامل تجربة مجانية لـ 760 il والمرسيدس الـ S ( بانوراما )
وجيت عملت تجربة برضوا للكزس الـ GS460 طبعا مافيش اى نوع من انواع المقارنة ده عالم وده عالم تانى
انا مبنكرشى ان لكزس اول شركة سيارات مبتكره نظم انوار الليد وان فيها انظمة تتفوق على البى ام والمرسيدس بس بالنسبة للفخامة متقدرشى ابدا حتى فى المنتدى موضوع بأسم : مرسيدس لماذا ندفع فيها كل هذه المبالغ هنا الجواب .
الموضوع ده عجبنى جدا وقلت بعدا الريادة للألمانى لان بكل بساطة مفيش عربية خرجت من المانيا الا وكانت توب فى الفخامة
اما بالنسبة لو انت بتتكلم عن الجاكوار الـ XJ فهيا الصراحة اديها نسبة 95 % فخامة والباقى انظمة لان جاكوار
خسرانة سنة 2008 30 مليون دولار استرلينى وكان السبب طبعا فى نظام المكابح الجديد اللى حطته فيها ومنقعشى بسبب انه بيعد ساعتين تركيب وده اثر على خط التصنيع والتجميع ان جهاز يعقد فى تركيبة كل الساعات ديه وخصوصا انه حساس جدا والمصادر موجوده على فكره لو عايز تتأكد

وبعدين ايه ياباشا انتا عايز تقارن مايباخ62 ورولز رويس فانتيوم مع بعض ...... على العموم هما كلهم المنيين يصطفلوا مع بعضعهم مالناش دعوه ( مع ان الفوز لرولز طبعا نظرا لعدد السيارت اللى بتنتجها كل شركة مرسيدس بنز سياراتين فى اليوم الواحد تخيل ..... ده دليل على الاتقان حتى لو كان عدد السيارت قليل ورولز رويس 4 سيارات باليوم الوحد على العموم العربيات ديه سوقها واقف مين مجنون يدفع مليونين فى عربية اروح اتصدق بيهم احسن
وبعدين صفوة ايه حرام عليك ...... طيب عربية صفوة بس فى جيبى هتخلينى اشحت بيها فى الاشاره هتخلص على كل الفلوس ما فيش روح د لك موديل 2004 من طراز 64 .
************************* ************************* ************************* *********************
بارك الله فيك وفى معلوماتك (((((لو سمحت ممكن اعرف وظيفتك الرسمية ))))))